Gå til innhold
  • Bli medlem

Femundsmarka Trenger Hjelp!!!!!


Femund

Anbefalte innlegg

Hei alle, fiskere. Er det noen som har vært i Femund å fiska før? Hadde tenk og dra ditt i sommer med en venn og fiske. Og har planlagt å fiske i Røavasdraget. Hadde også planer om å fiske litt i nedre Roasten og øvre Roasten, og videre til Storfisktjønnan.

Vi hadde tenkt å padle med kano dit.

Videre hadde vi også tenkt å dra til Storrundhåen, og oppover i de små vannene rundt Styggsjøan og opp til Revsjøen,å fiske litt der.

Men der kommer problemet! Videre der til Volsjøan.

Og mot midtre Muggsjøen.

Men går det ann å komme seg fra Volsjøan og til midtre Muggsjøen?! Der i fra kommer vi til å padle nedover Mugga og ned til nedre Muggsjøen og nedover mot Grunnhåen, og videre mot Femunden.

Etter på hadde vi tenk vi skulle sove over ved flere av vannene der inne.

Og vi har planlagt å være der i ca 3-4 uker.

Hadde trengt litt info og råd til turen.

det hadde vært fint:) Hehe.

Har aldri vært der før. Og om noen har det, eller har forslag til hva vi burde bruke til og fiske med.

Eks: woblere, spinere eller sluker.

Så hadde det vært fint. Også litt tips om bra ørretvann og terenget der inne i Femund. Og om det er vanskelig å komme seg fra Revsjøen og til midtre og nedre Muggsjøen..?!

Hmm er det ingen som veit om noen bra ørretvann eller????? vi trenger litt hjelp om ossen det er å komme seg rundt der inne???????????????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 uker senere...

Se www.svartkjelen.com

Vil bare nevne at den ruta du snakker om innebærer en del bæring av kano. Men fullt gjennomførbart. Padlet fra Kjeringsjøen og ned Røavassdraget selv i fjord sommer. Flotte områder. Mye gjedde om du liker det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. fiskeriet er min erfaring at ørredfiskeriet er bedre i Litlvolsjøen end i Volsjøen. De kan fanges på både flue og spin. Der er et fint fiskeri efter ørred i Mugga, specielt med flue. Mange steder er det svært at fiske med slug fordi det er lavvandet. I Nedre Muggsjøen er der et fantastisk fiskeri efter sikk. Brug tunge nymfer og fisk helt nede på bunden. Neden for fossen ved Nedre Muggsjøen er fiskeriet mest efter harr. Flue er absolut bedst men der bliver også fanget nogle på små spinnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei

God ide, men jeg tror ikke jeg vil anbefale turen du skisserer. Hadde jeg vært deg, hadde jeg startet fra Rogen, og padlet Røa ned til Femund. Det er nok bæring på denne turen, og du slipper og bære i oppoverbakke.

Så får du heller ta noen avstikkere med sekk.

Alternativet er å bære kanoen opp til M Mugsjøen og ned til Femund igjen??

Blir sikkert et logistikk problem, men snakker du 3 uker er sikkert dette en bagatell. Ta båten fre Røsanden til Elgå osv....

Det er mange gode fiskevann i Marka. Ikke noe problem med maten. Prøv kobber og mark, så blir det nok bra.

Ment som vellmenende råd

R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

God ide, men jeg tror ikke jeg vil anbefale turen du skisserer. Hadde jeg vært deg, hadde jeg startet fra Rogen, og padlet Røa ned til Femund. Det er nok bæring på denne turen, og du slipper og bære i oppoverbakke.

Så får du heller ta noen avstikkere med sekk.

Alternativet er å bære kanoen opp til M Mugsjøen og ned til Femund igjen??

Blir sikkert et logistikk problem, men snakker du 3 uker er sikkert dette en bagatell. Ta båten fre Røsanden til Elgå osv....

Det er mange gode fiskevann i Marka. Ikke noe problem med maten. Prøv kobber og mark, så blir det nok bra.

Ment som vellmenende råd

R

Jeg takker for tipse vi får se vi gidder ikke å planlegge så mye i forkant tar det når vi kommer inn ditt

er det et bra vann så blir vi der og hører vi om et bra vann drar vi ditt tar det på sparket som Lars M sier :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.