Gå til innhold
Femund

Femundsmarka Trenger Hjelp!!!!!

Anbefalte innlegg

Hei alle, fiskere. Er det noen som har vært i Femund å fiska før? Hadde tenk og dra ditt i sommer med en venn og fiske. Og har planlagt å fiske i Røavasdraget. Hadde også planer om å fiske litt i nedre Roasten og øvre Roasten, og videre til Storfisktjønnan.

Vi hadde tenkt å padle med kano dit.

Videre hadde vi også tenkt å dra til Storrundhåen, og oppover i de små vannene rundt Styggsjøan og opp til Revsjøen,å fiske litt der.

Men der kommer problemet! Videre der til Volsjøan.

Og mot midtre Muggsjøen.

Men går det ann å komme seg fra Volsjøan og til midtre Muggsjøen?! Der i fra kommer vi til å padle nedover Mugga og ned til nedre Muggsjøen og nedover mot Grunnhåen, og videre mot Femunden.

Etter på hadde vi tenk vi skulle sove over ved flere av vannene der inne.

Og vi har planlagt å være der i ca 3-4 uker.

Hadde trengt litt info og råd til turen.

det hadde vært fint:) Hehe.

Har aldri vært der før. Og om noen har det, eller har forslag til hva vi burde bruke til og fiske med.

Eks: woblere, spinere eller sluker.

Så hadde det vært fint. Også litt tips om bra ørretvann og terenget der inne i Femund. Og om det er vanskelig å komme seg fra Revsjøen og til midtre og nedre Muggsjøen..?!

Hmm er det ingen som veit om noen bra ørretvann eller????? vi trenger litt hjelp om ossen det er å komme seg rundt der inne???????????????????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lars Monsen gjorde turen dere planlegger i forbindelse med tv programma for et par aar siden. Hvis dere kjoeper dvden finner dere en del info der. Dere maa nok regne med en del kronglete baering, men med god tid gaar jo det greit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se www.svartkjelen.com

Vil bare nevne at den ruta du snakker om innebærer en del bæring av kano. Men fullt gjennomførbart. Padlet fra Kjeringsjøen og ned Røavassdraget selv i fjord sommer. Flotte områder. Mye gjedde om du liker det :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang. fiskeriet er min erfaring at ørredfiskeriet er bedre i Litlvolsjøen end i Volsjøen. De kan fanges på både flue og spin. Der er et fint fiskeri efter ørred i Mugga, specielt med flue. Mange steder er det svært at fiske med slug fordi det er lavvandet. I Nedre Muggsjøen er der et fantastisk fiskeri efter sikk. Brug tunge nymfer og fisk helt nede på bunden. Neden for fossen ved Nedre Muggsjøen er fiskeriet mest efter harr. Flue er absolut bedst men der bliver også fanget nogle på små spinnere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

God ide, men jeg tror ikke jeg vil anbefale turen du skisserer. Hadde jeg vært deg, hadde jeg startet fra Rogen, og padlet Røa ned til Femund. Det er nok bæring på denne turen, og du slipper og bære i oppoverbakke.

Så får du heller ta noen avstikkere med sekk.

Alternativet er å bære kanoen opp til M Mugsjøen og ned til Femund igjen??

Blir sikkert et logistikk problem, men snakker du 3 uker er sikkert dette en bagatell. Ta båten fre Røsanden til Elgå osv....

Det er mange gode fiskevann i Marka. Ikke noe problem med maten. Prøv kobber og mark, så blir det nok bra.

Ment som vellmenende råd

R

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hei

God ide, men jeg tror ikke jeg vil anbefale turen du skisserer. Hadde jeg vært deg, hadde jeg startet fra Rogen, og padlet Røa ned til Femund. Det er nok bæring på denne turen, og du slipper og bære i oppoverbakke.

Så får du heller ta noen avstikkere med sekk.

Alternativet er å bære kanoen opp til M Mugsjøen og ned til Femund igjen??

Blir sikkert et logistikk problem, men snakker du 3 uker er sikkert dette en bagatell. Ta båten fre Røsanden til Elgå osv....

Det er mange gode fiskevann i Marka. Ikke noe problem med maten. Prøv kobber og mark, så blir det nok bra.

Ment som vellmenende råd

R

Jeg takker for tipse vi får se vi gidder ikke å planlegge så mye i forkant tar det når vi kommer inn ditt

er det et bra vann så blir vi der og hører vi om et bra vann drar vi ditt tar det på sparket som Lars M sier :roll:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
BLANK SPINNER, er en vinner! LOL, rimaments!

Da skaffer vi oss flere BLANK SPINNER har noen men tar med en del vi vøttu så er vi sikkret :roll:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av Tommy82
      Hei.
      Er det noen som har tips om rypeterreng med hytte for 4-6 jegere neste sesong?
      Hvor i børgefjell ville dere hatt «base» for en 5 dagers jakttur?
      veit inatur, røyrvik fjellstyre og visit børgefjell har noen tilbud, men om det finnes noe annet, eller generelle tips, så mottas de med takk🙂🙂 skitt jakt alle sammen
    • Av AmundJS
      Hei, er det noen her som vet om forskjellige typer pakkrammesekker? Idag har jeg en Bergans PowerFrame 3810 og er storfornøyd med den, men kan trenge en mindre sekk. Helst rundt 60-80L men med en ramme med visse detaljer som PowerFrame har. For eksempel så er jeg avhengig av disse rørene som stikker opp av ramma, da disse brukes til å bære rifle, ekstra bagger, poser, og mye annet. Vil gjerne også ha en L-formet ramme, da det gjør det mye lettere å pakke vedsekker/bensinkanner osv men L-ramme er ikke et "must".
      Jeg har sett en del på Norrøna Reconpack, men denne er også for stor og for dyr, har også sett på Eberlestock sin Mainframe men denne mangler disse to knaggene. 
      Eventuelt noen som har prøvd seg på å lage en annen sekkepose til PowerFrame? eller vet om en type sekk som lett kan festes på ramma uten å bli ubehaglig på grunn av stropper som festes på tvers av skulderremmer/ryggen? 
      Jeg setter stor pris på alle forslag og hjelp  
    • Av Iren Hansen
      Jeg har kun litt erfaring med storviltjakt og trenger råd og tips på hvilke tradisjoner som brukes for å sikre at man får riktig møring? Hvis til eksempel mørningstermometeret mitt går i stykker, er det metoder for å se om kjøttet er ferdig mørnet? 
    • Av GrundeL
      Leseverdig artikkel om eiendomsretten: https://www.dagbladet.no/kultur/privat-eiendomsrett-er-elefanten-i-rommet/69692606
    • Av Vebjørn Holmslet Astad
      Navn: Litt frå jaktåret 2017
      Kategori: Medlemmenes egne videoer (friluftsliv)
      Dato lagt til: 2018-03-27
      Innsendt av: Vebjørn Holmslet Astad

Har samla opp någen fine situasjoner fra jaktåret 2017 her. Ser fram te høsten igjen

Litt frå jaktåret 2017
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.