Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til kjøp av turklær?


Hovis

Anbefalte innlegg

Hei!

Er på utkikk etter nye turklær til fot og skiturer i fjellet. Er på snøhuleturer og telturer (jakt/fiske).

Har sett en del på Bergans og Norrøna klær, men lurer på om noen har konkrete forslag til klær man bør ta med i vurderingen. Hva slags merke klærne har er uten betydning for meg.

Håper noen kan komme med erfaringer og anbefalinger av klær. Prisen på jakke og bukse bør ikke gå veldig langt over kr 5000,-.

Håper noen kan hjelpe meg. På forhånd tusen takk for hjelpen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke vært i tvil hvis jeg skulle brukt 5000 spenn på jakke og bukse , til ditt bruk.

Softshell, gjerne litt kraftig.

Feks Bukse Tilak Crux og jakke Tilak Ogre, men det finnes mange andre merker også, dog muligens noe dyrere?

Syns ikke Softshell er fullgod skallbekledning i vedvarende regn eller kuling, kjøp derfor et tynt regntøysett i tillegg å ha i sekken.

Selv har jeg nevnte Tilak, kjøpte Goretex paclite i tillegg. Det var bare tull og fordyrende. Et regntøysett koster en femtedel og gjør MINST like god nytte.

Siste 2 årene har jeg ikke benyttet noe annet, hverken sommer eller vinter, selv om det ligger en drøss andre sett hjemme.

Ved kjøp av softshell-sett + regntøy-sett bør du fortsatt kunne holde deg innenfor 5000 spenn.

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du bor i Trondheim Håvard. Noen forslag på hvor jeg burde gå for å få et bra utvalg og gode priser på slike type klær?? XXL har ikke mye utvalg synes jeg når det gjelder slike klær. Har sett litt på Bergans Istind jakke, noen som har noen meninger om denne??

Takk for hjelpen så langt.

Mvh

Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, Sportsbua eller Ute kanskje.

Vet de fører div softshell merker, prisene derimot er jeg usikker på.

Ta en tlf til VPG på Oppdal. Mener å huske de er importør av bla Tilak.

Dog, hvis du ikke MÅ ha klær nå, vent til etter påske!!

Langt større sjanse for gode tilbud da. Jeg kjøpte min Tilak-jakke til 1/2 pris hos VPG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nok klare meg til etter påske. Hvis du skulle komme over noen tilbud et sted her i byen så hadde det vært fint om du kunne komme med litt info til meg:) Får sjekke litt videre, men ser for meg at Bergans Istind eller Stryn er aktuelle jakker, vet ikke om det er så stor forskjell på de 2. Men skal også sjekke ut VPG etter påske.

Tusen takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forlsag til noe gode jakker fra Wistex også eller?? Er åpen for det meste av forslag. Kan man spare noen penger på klær så er jo ikke det noe negativt heller så lenge kvaliteten er bra.

Tusen takk for tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig at du tar slike tips seriøst!!! -BRA! Æ har en grønn sommerjakke fra xxl i samme stoff (bom/pol) (400kr) godt fornøyd te sommer bruk i skogen eller lettere fjell.

Vet ikke mer om jakkan dem har, te vinterbruk har æ en bomullsanojakk fra røde kors, ganske lik de fra norrøna. -GO TUR!! :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mange tips, annet enn at jeg ikke anbefaler stetind fra felleskjøpet. Kjøpte ei med dobbelt lag, og den blir så klam av den er best egnet til små søndagsturer i lett terreng. Definitivt ikke ei jakke jeg ville gått i fjellet med, da hadde jeg gått åt. Kjøpte forøvrig en anorakk fra Bergans. Jeg kommer ikke på hva stoffet heter, men det er iallefall tynt og silkeaktig. Den er vindtett og så lett og tynn at den kan rulles sammen og puttes i lomma. Den bruker jeg sommer som vinter, og er smørfornøyd. Kostet 600kr. Jeg går fort varm og klarer ikke de store, flotte jakkene jeg ser enkelte har på seg. Det beste er anorakken og ei utslitt fjellrevenbukse, da blir det bra. Stormberg har mye billig og helt ok klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.