Gå til innhold
  • Bli medlem

Rute til de vestre Hestbreapiggan


Anbefalte innlegg

Annonse

Hei Morten, og takk for tilbakemelding !

Ut i fra bildet du postet ser det jo veldig fint ut. Litt usikker på hvordan det er lenger ned. På kartet ligger kotene noe tettere her, men det er kanskje fint å gå nord om denne, litt ut på breen. Eller som du sier, å følge denne helt opp.

Det var mye folk på tur i området denne dagen. Var det dere som hadde teltet nedenfor Høgset? Vi fulgte sporene til Midtre. Ute på Låven var det også ferske spor, kanskje samme. På vei ned møtte vi 4 sprekinger som hadde gått toppene østover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var oss ja.. Vi startet torsdag ettermiddag og slo opp telt i 1450m høyde for å ha et godt utgangspunkt for dagen etter. Neste dag var vi tidlig oppe på Høgset og hadde planer om å ta alle Hestbrepiggene! Været var supert og alt lå til rette! Dessverre sleit vi med Store da jeg ikke hadde med isøks. Ville ikke ha noen ufrivillig aketur... Så i ettertid at jeg burde tatt med stavene og tatt trinsene av disse.. Men rundt tolv/ ett tiden skyet det til og sikten ble dårlig på vei mot neste topp. På Låven gikk det greit da denne lå under skyene. Opp på ryggen igjen begynte det å snø og vi navigerte videre i to meters sikt!! Etter Vesle var vi lei og satte opp telt mellom Vesle og Vestre, i ca. 2020m høyde. Det ble tidlig kveld, men i løpet av natten blåste det opp noe sinnsykt. Dagen etter så teltet ut som basecamp på Mount Everest :P Vi gikk opp på Vestre i fint vær og returnerte til Netosæter tidlig! På veien ned så vi dere i 2000m høyde på vei opp. Tippet at det var dere da jeg har lest om prosjektet deres.. Koste oss med fantastisk utforkjøring til Netosæter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du følger Geitåe fra Netosætre og tar vestover til Høybreavatnet skal det være greit å skrå seg opp på sydryggen fra Høybrean. Mye snø nå, så sikkert greie forhold på breen. Selv har jeg gått til toppen fra Tulsbu...

Blir en fin tur det der. Retur fra skaret mellom Vesle og Vestre.

Ser jo også veldig lovende ut med været nå ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.