Gå til innhold
  • Bli medlem

Digitalt kamera


Dag G - Evje

Anbefalte innlegg

Lurer på når de første digitale kameraene kom i bruk. Fikk mitt første i August 1999. Trur navnet var Canon Powershot A5. Bildene var på heile 800 000 pixler og minnebrikka var på fantastiske 8 MB. 3Xzoom og det tok ca 1 minutt å laste ned et bilde.

Legger ved eit bilde frå den første nedlastinga frå Reisa nasjonalpark august 99

Noen som har "gamle" kamera minner og bilder ??

post-728-133474454415_thumb.jpg

post-728-133474454425_thumb.jpg

post-728-133474454433_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte i går mitt 4. kamera, en Olympys 720 SW. Vanntett ned til 3 meter og tåler fall fra 1,5 m.

Etter å ha skiftet de to siste kamera pga fall, så har jeg vurdert dette kamera som et godt alternativ.

Det skal bli spennede å se resultater. (nå er det ikke kamera som tar gode bilder, men mannen bak, og da sliter jeg).

Det eldste kameraet, har jeg også liggende forran meg. Også det en Olympus - Camedia C-1000 L. med 850k pixel.

Jeg tror det kostet opp mot 10.000,-. Programvaren til dette kameraet er fortsatt i bruk. Den inneholder ting som de nye programmene ikke har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt første digitalkamera var et Sony Cybershot DSC-1 med 3 MP. Husker ikke når jeg fikk det, men det var i alle fall med på en tur til Innerdalen i 2001.

Jeg plukket frem en del bilder fra den turen, og er egentlig litt imponert over kvaliteten på bildene generelt, men det ble ikke mange av dem - batteriet trengte oppladning både titt og ofte :(

Legger ved et bilde som er tatt rett mot Storsalen 24.08.2001

post-474-133474454443_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ved eit bilde frå den første nedlastinga frå Reisa nasjonalpark august 99

Egentlig glad jeg var litt ”sein” med å gå over til digitalt ser jeg. Kvaliteten har bedret seg noen hakk siden de bildene Dag G. :shock:

Forresten litt artig å se noen bilder tatt med et såpass gammelt digitalkamera. Har lurt litt på når de kom på markedet. Selv gikk jeg over til digitalt i feb. 2003, og da var det jo skjedd temmelig mye på den digitale fronten allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommeren 96 kunne man kjøpe et Canon Powershot 600. Det kameraet hadde 570 000 pixler (832x608).

Prisen har jeg ikke.

Mitt første var Canon Digital IXUS. Det kom våren 2000. Husker ikke når jeg kjøpte mitt. Det har 2.11 MB (1600x1200).

Det kostet meg 6000,-. Minnebrikken på 128 MB kostet rundt 1000,-.

Kameraet fungerer fint den dag i dag selv om det ikke lenger er i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.