Gå til innhold
  • Bli medlem

Uteaktiviteter med barn?


Liven

Anbefalte innlegg

Hei,

Er leder på en friluftsavdeling i en barnehage, og trenger litt på fyll av ideer til uteaktiviteter med barn. Noen forslag eller linker til steder med aktivitetstips??

Barna er flinke til å gå på tur og glad i å lage mat ute. Vi har lavvu og masse tau, så :lol:8) jeg blir superglad for forslag!!

Hilsen liven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hei,

Er leder på en friluftsavdeling i en barnehage, og trenger litt på fyll av ideer til uteaktiviteter med barn. Noen forslag eller linker til steder med aktivitetstips??

Barna er flinke til å gå på tur og glad i å lage mat ute. Vi har lavvu og masse tau, så :lol:8) jeg blir superglad for forslag!!

Hilsen liven

Er det barn fra 0-6 år eller 3-6 eller......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Det er en gruppe på barn fra 4-6 år. Vi har nok ingen tilgang på barnesnøscootere, nei.. Og jeg vet at det finnes masse bøker om emnet, men det er liksom det å lete seg fram da...og om dere har noen gode erfaringer så vil jeg gjerne at du deler dem med meg!!

mvh liven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på Ut i naturen i går kveld. Hva med sette opp fuglekasser og da turen ditt hver dag for å følge hva som skjer med dem. Det ble sagt at NRK hadde masse info om fuglekasser på websiden.

Ellers en ide til neste år når det kommer fersk snø. Prøv å følge dyrespor så lenge du kan.

Du kan prøve å lage en grønnsakshage og plante frø.

La dem bygge trehytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Er leder på en friluftsavdeling i en barnehage, og trenger litt på fyll av ideer til uteaktiviteter med barn. Noen forslag eller linker til steder med aktivitetstips??

Barna er flinke til å gå på tur og glad i å lage mat ute. Vi har lavvu og masse tau, så :evil::lol: jeg blir superglad for forslag!!

Hilsen liven

Utveksler dere ikke erfaringer osv med andre barnehager? 1 times møte/brainstorming mellom 5-6-7 representanter for ulike barnehager og dere har nok aktiviteter til å fylle et helt barnehageår :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sa at du hadde masse tau. Tarzansti er jo en høydare. Hvis du er usikker på knuter og slik så anbefaler jeg at du tar kontakt med den lokale klatreklubben.

Tegn enkle skattekart og la dem få trene retningssansen sin. Det trengs nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.