Gå til innhold
  • Bli medlem

Gratulerer fjellmannen Lars Berger med VM-gull !


vertikal

Anbefalte innlegg

Annonse

Ja, Stor prestasjon :?:

Er sikker på at dette var palløp, uansett værforhold! Kanskje er det nettopp fjellet som har gjort ham så seig?

Hvem husker idag Ulvangs "heldige" værforhold under OL 92, eller alle hoppere med "heldig" oppdrift??

Ser at han, før gårdagens seier, er tildelt Egebergs Ærespris.

Skulle til å rakke ned på komitèen, for at han fikk den før TE Elden og A Aaukland, men sjekket heldigvis på forhånd.

Grattis med Gull og EÆ-pris Lars B. :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiri: Gratulerer til Lars ja, kjempe morro dette!!

Håvard: Ja, Stor prestasjon Very Happy

Er sikker på at dette var palløp, uansett værforhold! Kanskje er det nettopp fjellet som har gjort ham så seig?

Hvem husker idag Ulvangs "heldige" værforhold under OL 92, eller alle hoppere med "heldig" oppdrift??

Ser at han, før gårdagens seier, er tildelt Egebergs Ærespris.

Skulle til å rakke ned på komitèen, for at han fikk den før TE Elden og A Aaukland, men sjekket heldigvis på forhånd.

Grattis med Gull og EÆ-pris Lars B. Very Happy

Hjembygda flagget for æresborgeren, les mer i GD:

http://www.gd.no/nyheter/article2615629.ece

Gratulerer med tittelen, gull og EÆ-pris, Lars. :!::?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sikker på at dette var palløp, uansett værforhold!

Helt enig :!: Jeg irriterte meg litt over at Lars Berger utnevnte Tobias Angerer til den moralske vinneren av 15 kilometeren. Angerer hadde bedre forhold fordi han gikk sist enn en del av dem som gikk rett før ham.

Men sett i ettertid var det kanskje lurt, for på stafetten i dag ble Angerer slått med ca 16 sekunder av Berger. Kanskje Berger psyket ut Angerer med kommentaren og tyskerne ble for optimistiske :?: Berger hadde den nest beste etappetiden og det var kun Legkov fra Russland som gikk to sekunder fortere enn Berger. Jeg mistenker russeren for å ha hatt en viss nytte av Berger sin brede rygg. Offisielle resultater finnes her: http://www.sapporo2007.com/english/pdfs/2007CC2503RL.pdf

Så jeg tror faktisk Berger hadde vunnet 15 km også ved like forhold. Den eneste vi ikke vet noe om er Ole Einar Bjørndalen, unntatt at han var nest best av de norske på 15 km. Det kunne like godt vært han som var den moralske vinneren på 15 km. Men jeg holder nå en knapp på Berger som moralsk vinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nordthug var helt latterlig god i dag!

Men Odd-Bjørn og Lars gjorde også kjempeprestasjoner på sine etapper.

Gratulerer med dagen alle nordmenn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyyyyy f....!!!!!!

Nortug letter jo nærmest over kulen - og se på hvordan distansen øker på strekket deretter! :D:shock::shock:

Har ikke sett makan til skigang i mitt "lævvandes" liv! Dødsrått, dødsrått :D:!:

Dette er jo nesten orgasmisk! 8):oops:

Yiiiihaah - enjoy - made my day! :D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men over 10 km var Berger best :D

Joda, Berger gjekk kjempebra, og det var skikkeleg konge at han klarte å vise resten av verda òg at gullet på 15km ikkje berre var rein og skjær flaks! Men det er akkurat det rykket som eea snakka om eg vart so imponert over. Etter 9,7km på ski so berre set han igang med det rykket. Hjelmeset var ikkje akkurat noko dårleg han heller, fekk ikkje med meg Rønning sin del av løpet, men den skulle visst ha vore ganske bra den og. Rett og slett ein perfekt dag for det norske laget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeløp av alle fire!

Dog, verden har sett mange minst like gode stafettetapper som Hjelmesets og Bergers tidligere.

Northug sin avslutning derimot, har verden aldri sett før!

Tenk dere hvilken tid noen av disse guttene (de som vel og merke har løpebein) hadde flydd Spiter - Piggen på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.