Gå til innhold
  • Bli medlem

Primus omnifuel!


Kjetil84

Anbefalte innlegg

Annonse

Er veldig fornøyd med min Omnifuel. Den har to ulemper, det ene at den bråker litt mye, men det gjør også mange andre multifuels. Det andre er at rensenåla på verktøyet har lett for å brekke. Har ikke klart å brekke min ennå, men det skjer nok snart. Da går det an å kjøpe løse rensenåler.

Har ikke målt forbruket, men husker fra tester at den har kommet bra ut i forhold til andre brennere, både på forbruk og totalt sett. Husker jeg riv ruskende galt om jeg sier 1,5dl i timen på full effekt?

Uansett: du gjør nok ikke noe bomkjøp om du går for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har hatt Omnifuel i flere år nå, og må bare si at det er en utrolig stabil og fin brenner.

Er kjempefornøyd med min som du skjønner.

Hvis du bruker søkefunksjonen her vil du finne mange diskusjoner om denne brenneren. :D Så slipper jeg å gjenta alt jeg har skrevet før... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at man bare skal bruke renset bensin, men er det sånn at man også bare bør bruke renset parafin på primus omnifuel? Hvor mye koster dette pr liter og hvor får man kjøpt det?

Kan man bruke vanlig diesel? Hvordan fungerer det?

Ser også at mange snakker om tennveske.. brenner det renere enn parafin? KAn man bruke alle tennvesker eller er det noen forskjeller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker enten renset bensin eller gass (på sommeren). Jeg har beregnet at det tar ca 1 dl. bensin å produsere 3 liter kokende vann ved smelting av snø. Dette var ved et par, tre kuldegrader, så er det mye kaldere går det tregere. Ellers kan man vel strengt tatt fyre omniful'en på hva som helst, men det blir gjerne mye soting av en del tyngre brensel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.