Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellski....igjen


Ole

Anbefalte innlegg

Hei! Saken er den at jeg skal supplere med ett ekstra par fjellski, da Rago med BC-bindinger ikke er helt den store greia å sette telearksvinger med. Vil ikke har noe reindyrka telemarkredskap, men noe midt i mellom da jeg har kraftigere redskap også hvis nødvendig. Har sett på både Fischer E109 og Åsnes Combat og Nansen, hvilken anbefaler folket? Vil nok bli brukt en del på flatere mark også, mens mest motbakke/unnabakke. Men det jeg kanskje lurer mest på er binding, Riva 3 eller SuperTelemark med wire? Støvlene blir nok Varg Skavl. Passer Riva 3 bra med Varg Skavl egentlig, eller er det bare plaststøvler som er egnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har brukt Åsnes Combat mye i tjeneste, og dette er en veldig bra ski. Har hørt at 109 også er bra. Etter min mening bør en ha lærstøvler til Riva 3, plaststøvler er ofte for stive og solide, og kan rive i filler hele bindingen. Men sjekk også ut Riva Z, den har bøyle over tuppen på skoen, og det er mindre sjanse for å vri skoen ut av bindingen. Ellers er den veldig lik Riva 3, som har en tapp på hver side av tåtuppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat av meg har E109 og jeg har Åsnes CCC, og sist helg så jeg litt forskjeller når vi var på tur.

Åsnes skia har nok bedre egenskaper i unna bakkene, og det virker som om det flyter mye bedre enn fischer skiene.

Utover dette er nok begge skiene knallbra, bortsett fra at jeg er villig til å skryte Åsnes sitt kortfellesystem langt langt oppi skyene, fordi det fungerer knallbra....

Brukte forresten skia på et par toppturer i fjor og dem fungerte bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.