Gå til innhold
  • Bli medlem

Ally Kano


rlundmo

Anbefalte innlegg

Annonse
Når man kjøper Ally kano, følger det med rep. sett og åre ? Eller er dette noe man kjøpe utenom ?

Fulgte ikke med min i alle fall. Åre er jeg rimelig sikker på at du må kjøpe utenom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du fornøyd med Allyen din ? Litt usikker på om jeg skal kjøpe 15´ eller 16,5´

Har faktisk bare prøvd den to turer - blir i det alt vesentlige kajakk på meg. Synes den er vanskelig å padle alene, så siste gangen brukte jeg kajakkåre... Men, det er sikkert bare trening som skal til. Har ikke padlet så mye kano utover det jeg gjorde på friluftsstudiet i Bø (med, da klarte jeg å padle alene...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte min 16,5" på Obs i Trondheim. Det fulgte med repsett, men årer kjøpte jeg utenom. Jeg valgte trapperseter, der kan en også stå på kne å padle, selv om det blir mest sittende. Kjøpte også med ryggstøtte som er godt å ha for å avlaste ryggen, selv om jeg synes det er litt lite støtte i det. De fleste anbefaler trapperseter.

Har ikke brukt kanoen så mye, men hadde en ukestur i Rogen i sommer og allt funket bra. Overrasket hvor lite det vistes på kanoen etter alle steinene en kjørte over og borti på turen, mange skarpe også.

Hvor stor kano en skal kjøpe er opp til hver enkelt og bruksområde. Vi var to og hadde med mye bagasje, og da vil jeg si den er passe stor. Tre voksne går også greit, men kan bli trangt med tanke på bagasje.

Kunne tenkt meg å prøvd flatvannskanoen til Ally også, den skal være mere stabil på vann, men litt mere ustø hvis en er uerfaren og skal ha med barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte min 16,5" på Obs i Trondheim. Det fulgte med repsett, men årer kjøpte jeg utenom. Jeg valgte trapperseter, der kan en også stå på kne å padle, selv om det blir mest sittende. Kjøpte også med ryggstøtte som er godt å ha for å avlaste ryggen, selv om jeg synes det er litt lite støtte i det. De fleste anbefaler trapperseter.

dette med rygstøtte er egentlig unødvendig. med korrekt padleteknikk skal ryggen være bøyd fremover og i ro når man padler, men jeg skjønner at fristelsen kan bli stor om man skal padle hele dager. :P:P:P:P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du padle mye alene er 15 fot et godt valg, mest to som padler sammen er 16,5 bedre. Vær obs på at 15 fotern er vanskelig å padle alene i motvind. Den er svært lettmanøvrert, men dermed også lite retningstabil. 16,5 er enklere slik sett. Skal du padle mest på stille vann bør du vurdere flattvannsmodellene da disse er mye mer retningstabile og noe raskere. Når det gjelder sete er trappersete klart best, i alle fall hvis du ønsker å padle knestående, noe du bør for å få full glede av kanoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg bestillte en Ally 16,5DR i fjor på denne tiden. Sjekket litt opp om priser og fant den billigst på OBS sport i Trondheim. Tror det var 10790,- hvis jeg ikke husket feil, men det var i fjor... Var lang leveringstid da, hadde håpt å få den til 17.mai, men fikk den ikke før i slutten av juni.... Du kan jo ta en telefon hvis det er interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.