Gå til innhold
  • Bli medlem

jakke til hele året


endre1990

Anbefalte innlegg

Annonse

Gore tex kan være billig det! Helt avhengig av jakkeprodusent.

Uansett finnes det mange andre membraner som gjør samme nytte som goretex, og i tillegg er billigere.

Jeg ville kjøpt en billig uforet membranjakke med hette, gjerne med luftemuligheter og gode lommer. Trenger ikke koste så mange hundrelapper dersom du ikke har strenge krav... De meste funker bra bare man husker å kle seg riktig under ytterjakka. Jeg blir svett ved anstrengelse uansett hvor bra et membran "puster".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har råd til goretex ville jeg valgt noe annet enn norrøna uansett materialvalg.

Anorakken er sikkert grei til sitt bruk, men om jeg personlig skulle hatt en helårsjakke vil jeg ikke valgt anorakk. Denne her er også av bomull (og polyester). Derfor er den ikke like "vanntett" som membranklær, men puster nok bedre enn goretex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg var ute etter noko av det samme du spør etter, og eg synst eg klarte å finne ei jakke som oppfylte mine krav. Den heiter Bergans Superlett 2, og sjølv om den definitivt ikkje er noko "vinterjakke", so løyser eg dette problemet med å kle på meg under. Jakka kosta meg 1.500kr, noko som ikkje er so altfor gale for ei jakke som pustar som berre det, og som held regnet ute sjølv når det pøsar ned som verst. Er særs godt nøgd med dette kjøpet!

Elles kan du sjå på Norheim-jakker, desse er ofte ganske billege, men eg er ikkje overbevist over puste-eigenskapane til Norheim-jakka mi.

Lykke til og god tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Vil legge inn et god-ord for softshell. Mer all-round enn gore-tex. Har brukt min på alt fra fotturer i skog og på fjell, via langrennsturer til -10C/sterk vind i alpinbakken. Ikke like vann-/vindtett som Gore-tex, men puster mye bedre og er adskillig mer behagelig på kroppen. Har selv en Arcteryx MX Hoody, og denne jakken har blitt mitt definitive favorittplagg. Kjøp den littegrann større enn det som er anbefalt, slik at du får både ullundertøy og en tykkere fleece under. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg har både Bergansanorakk og dunjakke - men favoritten min på fjelltur året rundt - er en goretexjakke, Chapak, - tror den kostet under 2000,- den er helt vindtett og med ulltrøye under fryser jeg aldri når jeg er i bevegelse.

Dunjakke eller fleece hiver jeg på når jeg har pauser. Kan også ha dunjakken under hvis det er skikkelig kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.