Gå til innhold
  • Bli medlem

Snøplugger


Andreas

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg bruker i hvertfall mine som vanlige plugger. Poenget med snøplugger er at det vesentlig større arealet kompenserer for det løsere underlaget du fester de i. Jeg har 30cm lange plugger, og det skal godt la seg gjøre om jeg ikke får festet de godt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei hei :)

Kva type snøpluggar har du? Korte el lange?

Snøpluggar er jo i utgangspunktet til nytte under forhold med store snømengder - men snøen bør ha bra hald i seg.

Eg har ikkje noko "fasitsvar" på bruk av snøpluggar, men har funne at i kombinasjon med trepinnar kan det ikkje gå gale...Eg lagar eit T-mønster i snøen - ganske djupt - der eg set snøpluggen ned i den lengste linja, litt på skrå ned i snøen. Trepinnen legg eg så flatt parallelt med den korte linja - lagt slik at snøpluggen skrår nedover i snøen under denne. Eg avsluttar så med å pakke godt rundt m snø.

Trepinnane pleier eg ganske enkelt å henge på sekken...dei veg lite og funkar bra :)

Lukke til m vinteren :)

Hilde, Bergen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg lagar eit T-mønster i snøen - ganske djupt - der eg set snøpluggen ned i den lengste linja, litt på skrå ned i snøen. Trepinnen legg eg så flatt parallelt med den korte linja - lagt slik at snøpluggen skrår nedover i snøen under denne.

:) HÆ???

:) Dagsformen min er ikke helt på topp, eller så er jeg bare dum... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Kva type snøpluggar har du? Korte el lange?

Eg har ikkje noko "fasitsvar" på bruk av snøpluggar, men har funne at i kombinasjon med trepinnar kan det ikkje gå gale...Eg lagar eit T-mønster i snøen - ganske djupt - der eg set snøpluggen ned i den lengste linja, litt på skrå ned i snøen. Trepinnen legg eg så flatt parallelt med den korte linja - lagt slik at snøpluggen skrår nedover i snøen under denne. Eg avsluttar så med å pakke godt rundt m snø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å prøve å komme med et mer seriøst svar...

Fra Hilleberg sine sider...

"Förankring i snö sker rent tekniskt på samma sätt som på barmark, men med bredare pinnar alt. snöankare. I fast snö kan de breda snöpinnarna användas som vanliga markpinnar, men i lösare underlag grävs de ned i 90 graders vinkel mot linan för bättre greppverkan. Även andra lösningar än "pinnar" kan användas. Snöfyllda påsar, plastplattor mm som går att trampa ned i snön fryser snabbt fast och ger bra förankring.

De snöpinnar vi säljer är försedda med ett hål i mitten där man lämpligen knyter i en lina med krok. Det gör förankringen mycket enklare och effektivare när pinnen grävs ned som ankare."

http://www.hilleberg.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei igjen :)

Eg er kanskje ikkje så god til å forklare ting som eg trur (haha). Eg veit ikkje korleis eg skal skrive framgangsmåten min anleis - men det er nok rett som skrive over her, at ein nesten må finne ut av ting ved å prøve. Det er jo det eg har gjort sjølv :)

Elles er Hilleberg-teksten over her god...

Lukke til!

Hilde, Bergen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.