Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken klatrekarabiner er tøffest ?


Rolfsen

Anbefalte innlegg

Annonse

Et meget interresant tema, regner meg at både skrukarabinere og karabinere uten sikring kan tas med her. er forøvrig helt enig med "rolfsen" syns at Petzl Owall i svart utførelse er den råeste. er vell egentlig kun politiet og brannvesnet som går kjøpt denne men den er bare råest. noen som vet om Petzl OK finnes i svart med skru?

kommer med bilde om jeg finner noe :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var sløvt altså, her kommer et nytt medlem med en fantastisk tråd, men så vil ingen av de sære folka innpå her dele sitt syn på hva som er favorittkarabineren deres... alle har da vel en karabin de syns er tøffere eller mer brukt en andre......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Synes klart DMM sine karabinere er de absolutt råeste. Sjekk f.eks. Revolver eller Zodiac skrukarabin!

Ingen over, ingen ved siden!

joda, her en dmm revolver jeg og, fancy det med trinsa der, praktisk er det også, men synes fortsatt ikke den kan måle seg med en petzl owall eler ok i svart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
hedinn skrev:

"Militært" utseende klatreutstyr, inklusiv den karabinen det her blir spurt om, kan man få kjøpt hos Norsk Forsvars Materiell.

Web-butikken deres finnes her:

http://www.mamut.com/controls/shop/shops/3/default.asp?wwwalias=nfm

Har handlet litt der, het Norsk Forsvars Matriell før.

En greit butikk. Men hvis du skal handle friluftsutstyr, finner du det kanskje billigere andre plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
Feteste karabinen jeg har er Petzl Omni. Den tåler tre punkters belastning og er sinnsykt bra til bryst/kroppssele, både innbinding, rappell og sikring. Kroppseler mangler lissom sentralløkka, men med denne karabinen gjør det ikke noe.

Denne karabinen er egentlig laget for å brukes sammen med grottesele istedet for en tilsvarende Maillon Rapide, men fungerer sikker fint til det du bruker den til også 8)

Francis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.