Gå til innhold
  • Bli medlem

Dagens Miljøvernminister,.........tja


Håvard

Anbefalte innlegg

Tja, hva skal man egentlig tro.....

Tja, lærdommen har hun jo fra verdens mest leste "eventyrbok"..

Tja, kan vi nå egentlig tro mer på henne, enn den hun "tror" på.....

Personlig har jeg, etter dagens opptreden, nok ikke sett svakere opptreden fra en statsråd noensinne:(

Pinlig og hjelpesløst!

Fyr løs med meninger folkens.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke dagens regjering i seg selv er noe å ta vare på, noe mer pinglete og stusselige ledere skal du lete lenge etter! Når det gjelder Miljøvernsministeren så er jo ho helt tragisk, savner Kongen Hareide jeg, han var det mer tak i enn hele dagens regjering til sammen :?: Enda mer tragisk er at han nå beveger seg helt ut av politikken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg synes ikke dagens regjering i seg selv er noe å ta vare på, noe mer pinglete og stusselige ledere skal du lete lenge etter! Når det gjelder Miljøvernsministeren så er jo ho helt tragisk, savner Kongen Hareide jeg, han var det mer tak i enn hele dagens regjering til sammen :?: Enda mer tragisk er at han nå beveger seg helt ut av politikken..

Ja, Hareide har gjort mye flott for norsk natur, særlig lett er det å se på vei opp til Veslefjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå var ikke jeg noen stor tilhenger av hverken Hareide eller Brende som miljøvernministre.

Dog, de fikk tross alt gjort noe!

Både lokalt (Hareide > Besseggentrappa ++ og Brende > utvidelsen av Dovre NP).

Slettes ikke enig, men gjennomføringskraft visste de!

Internasjonalt var de også frempå!

Dagens regjering gikk RÅTT ut og visste handlekraft ved å kjøpe avdøde "VaskeBakkes" eiendom. Faktisk før de var i posisjon.

Var heller ikke enig i det, men styrke visste de.

Så fikk dagens miljøvernminister og SV en gylden mulighet (gavepakke) til å flagge sitt oppriktige??? miljøengasjement, ved å kjøpe indrefileten på Hardangervidda. Pris kr 111mill.

Å neida, så miljøbevisste var de dog ikke.

I går og i dag peiser miljøvernministeren til og flagger med 20% reduksjon av CO 2 utslipp.

Absolutt uten å ha dekning fra stats- og finansminister.

Trist å se en statsråd måtte få hjelp av partilederen i stortinget idag.

I tillegg gjør miljøvernministeren idag alt for å drepe Oslos mulighet til å få OL (jeg, Håvard, ønsker Tromsø!) ved å påberope hellig markagrense!

Dette ser absolutt IOC!

Halleluja :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må jeg bare si en ting for å avklare litt: Beste tolkningen på Hareide synes jeg 3 brødre som ikke er brødre innehar! Helt konge, er så totalt enig i hva de prøver å vise.

Over til Ms. Bjørnøy!

Jeg liker ikke partiet ho representerer! Jeg har vel aldri hørt om noe bra ho har gjort og dette fikk meg til å tenke litt. Hva har ho gjort, hva er det egentlig som blir gjort i regjeringen? Jeg kikket litt på SV's egne sider der de prøver å skryte av vår minister:

Dette var blant annet frysing av markagrensa og sitt latterlige forsøk på å garantere de 20% mindre utslipp. Mer var det nesten ikke å lese. Det beste var at ho prøvde å skryte på seg aksjon for renere fjorder i Grenland, her foreligger det jo allerede en plan som ble satt sammen av Sissel Rønbeck, eneste ho var der for var å si hvem som skulle få regningen.

Ho engasjerer seg også "sterkt" internasjonalt, ho har jo tross alt som hun selv sier: "Jeg har sammen med den svenske miljøvernministeren tatt initiativ til et møte i juni der vi skal diskutere hvordan vi kan få til en mer offensiv klimapolitikk internasjonalt. " I JUNI, hva er det med politikere og tid??!!

Et annet sitat som falt i smak var dette:

"Funnene fra FNs klimapanel blir avgjørende for verdens klimaarbeid, forventer miljøvernminister Helen Bjørnøy (SV). "

No way?! You don't say.. :?:

Når jeg nå først var igang med å lese om ho fant jeg også litt bakgrunnstoff om ho som nå gjorde det innlysende hvorfor jeg aldri har likt ho.

Nr.1: Generalsekretær for Kirkens Bymisjon i Oslo

Nr.2: Nestleder i Nei til EU før folkeavstemningen i 1994.

(Jeg går rundt med Ja merke på min turbojugend jakke :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornuftige meninger Mayhassen!

Sjelden jeg er enig med deg Tom, en nesten merkedag vel;)

Nå tror heller ikke jeg miljøvernministerens målsetting er reèll, med mindre hun feier renta vår til værs, alt kan tross alt kjøpes.

Selv om jeg også selvfølgelig ønsker de menneskelig skapte 5% av verdens CO2 utslipp redusert!

Er heller ikke bekymret for markagrensa i Oslo, med eller uten evt OL.

Her i Trheim skulle det i fjor ikke mer enn manglende barnehageplasser til, før de stjal litt av markagrensa!

Idrett etc hadde ikke fått røre grensa på mange år,

før valgløfter mht barnehageplasser skyvde all form for miljøengasjement til side :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg nå først var igang med å lese om ho fant jeg også litt bakgrunnstoff om ho som nå gjorde det innlysende hvorfor jeg aldri har likt ho.

Nr.1: Generalsekretær for Kirkens Bymisjon i Oslo

Og dette skulle være et minus. Vet du hva denne organisasjonen gjør for samfunnets utstøtte. Du burde skamme deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ods, er du sikker på at han mente det negativt rettet mot selve Bymisjonen?

Jeg tolket det som, kanskje ikke den rette balasten ift hennes jobb idag.

Man skulle kanskje tro at det såkalte miljøpartiet SV hadde satt tyngre skyts inn i hennes stol!

Uansett, det vi så i spørretimen igår var rett og slett pinlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok ods, har aldri kritisert bymisjonen her, var iallefall ikke meninga, men du kan godt få mitt syn på den.

Off topic

Det er ikke at jeg har noe imot hjelpeorganisasjonen sådann, men dens kristne bakgrunn. Med fare for å gå vel utenfor tema her så synes jeg det er bra at de hjelper og tar vare på de du kaller utstøtte. Jeg vet godt hva de gjør, og masse av det er bra. Det jeg ikke liker er den kristlige biten av kaka. For å bevege meg ennå mer OT synes jeg at kristne har en veldig ekkel tendens til å prøve å prakke dems tro over på andre. At de gjør det med mennesker som er helt på bunn med null håp og selvtillit er kanskje enda større synd. Ja, så kan man si at det er bra at noen gjør det osv, den blir for tynn. Staten kunne heller ha støttet eller opprettet en totalt nøytral organisasjon og støttet denne isteden og folk hadde fått like mye hjelp.

Og som jeg sa var dette noe som gjorde at jeg personlig ikke likte ho, den nette grunn at ho var leder i en kristelig organisasjon. Det er vel ikke noe å skamme seg over det, jeg har så mye imot kristendommen, men det kan den og dens misjonærer kun takke seg selv for og jeg mener det er dem som burde skamme seg akkurat på det punktet, men la oss ikke ta den videre her.

On topic

Over til tema og det Quippini sa.

Kommet langt? Javel, la oss se på de siste årene med Bondevik i spissen. Jeg starter med det positive at faktisk verna områder økte i denne perioden med 50%. De klarte også å få frem Sellafield i Storbritania.

Noe særlig annet positivt er det ikke mye å lese om, men den negative siden er desverre litt lenger.

Ormen Lange prosjektet: Dette ble godkjent, til tross for stor rødflagging fra NVE i forhold til kraftressurser. Midt-Norge og kraft har vel ikke vært helt i balanse! Gasskraftverk ville man ikke ha noe av, men en ledning til Nederland hvor vi får kraft fra slike anlegg blir godkjent og vel mottatt! Dette er forresten urenset kraft. Det at vi nå¨skal få egen gasskraft med rensing om noen år kan jo kanskje sies å være et fremskritt, et kort, men dog fremover. Kullkraft ønsker vi også velkommen her i Norge, joda vi gjør det, bare så lenge det blir laget en annen del av verden enn innenfor våre grenser så er det helt i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mayhassen, har du lagt merke til at Norge har kristendom som statsreligion? Flytt til Iran hvis du er misfornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nei, jeg bare prøver å si at alternativet til kristendom som statsreligion i Norge vil komme til å bli mye verre, med tiden....... Men hvis du foretrekker islam som statsreligion, så vær så god. Du får i hvertfall muligheten til å ha en drøss koner :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skulle alternativet med skilt stat og kirke være så dommedag da? Alternativet til kristendom er ikke nødvendigvis islam, det kan være mye annet også. Vil du diskutere religion kan jeg godt det, men start en annen tråd, ikke form dine meninger om min personlige tro i en tråd som omhandler Bjørnøy :D

Det er forresten mange i kristne land som også har flere koner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørnøy bør vel tross alt få full støtte. Det er jo hun som ønsker å vise ansvar for miljøet, mens resten av regjeringa, med statsministeren i spissen, toner ned hele miljøproblematikken. Det bør ikke overraske noen at det skjer i ei regjering ledet av Jensemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste Bjørnøy skal ha skryt for er at ho faktisk har tort å komme med et utspill om en direkte handling, uansett hvor enn teit det er å komme med slike utspill når du skal tale for en regjering, men ikke har dens støtte. Det har jo vært mer eller mindre populært å ikke gjøre noe innenfor miljøpolitikken i frykt for å dumme seg ut eller få kritikk. Jeg skal også være enig i at hun ikke har en enkel oppgave, men nå igjen så burde det ikke være ho som har dette ansvaret i utgangspunktet! Bytt ut de svake i politikken og erstatt dem med handlingskraftige og kompetente folk istedenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mayhassen, det var du som dro inn religion i denne tråden. Kristendom er på tilbaketog mens islam er på fremmarsj i dette landet. Skiller vi kristendommen og staten, er veien enda kortere til at den mye verre religionen islam får masse innflytelse i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Innholdet i Koranen er langt mer agressivt og voldelig enn innholdet i Bibelen. Hvem som har drept flest er i denne sammenheng ganske uinteressant. Religion dreper ikke, det er i såfall de som tolker den som dreper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være enig i at religion i seg selv ikke dreper, det er det samme som at våpen heller ikke dreper, det er menneskene bak dem.

Nå har ikke jeg lest koranen selv så jeg kan ikke uttale meg om innholdet annet enn det jeg har fanget opp i media og slikt, og det er jo ikke så mye positivt, men det kan være så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.