Gå til innhold
  • Bli medlem

Sportsteip- forskjellige typer?


Arket A4

Anbefalte innlegg

Nå som snøen endelig har kommet til Oslo, og jeg har fått gått i tog 3 dager i Nordmarka, duker også et årlig problem opp. Føkkings gnagsår. I år har jeg teipa og plastra etter alle kunstens regler, helt sikker på å forebygge. Men etter en halvtime har alt detti av og gnaginga tar helt av. Sportsteipen jeg brukte for 8-10 år siden satt fast i mange dager uten problem.

Er det forskjell på de sportsteipene man får kjøpt? Hvis ja, hvilken er best?

Sikkert masse tråder om gnsagsår her, men skader ikke med gjentagelse. Tips!!!

(Har forøvrig testa compeed mange ganger, de bare forsvinner etter et par timer...)

En helt annen ting, ufattelig mye folk ute i løpene i Nordmarka denne helga. Skiforeningens nye reklamemotto er

"Uten Skiforeningen hadde Marka vært Villmarka" hmmmm........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Nå som snøen endelig har kommet til Oslo, og jeg har fått gått i tog 3 dager i Nordmarka, duker også et årlig problem opp. Føkkings gnagsår. I år har jeg teipa og plastra etter alle kunstens regler, helt sikker på å forebygge. Men etter en halvtime har alt detti av og gnaginga tar helt av. Sportsteipen jeg brukte for 8-10 år siden satt fast i mange dager uten problem.

Er det forskjell på de sportsteipene man får kjøpt? Hvis ja, hvilken er best?

Sikkert masse tråder om gnsagsår her, men skader ikke med gjentagelse. Tips!!!

(Har forøvrig testa compeed mange ganger, de bare forsvinner etter et par timer...)

En helt annen ting, ufattelig mye folk ute i løpene i Nordmarka denne helga. Skiforeningens nye reklamemotto er

"Uten Skiforeningen hadde Marka vært Villmarka" hmmmm........

Hvis du setter på compeed på tørr hud en stund før du skal ut å gå så synes

jeg det sitter VELDIG bra :D . Setter det gjerne på en halvtimes tid før jeg skal ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter litt med samme problemet når jeg en sjelden gang får gnagsår, og det virket som om det var bedre kvalitet på tapen for noen år siden. De dyreste tapene på apoteket er etter min mening de beste. Jeg har av og til fått tak i noe brun tape fra leger og fysioterapauter, og den sitter som et skudd. Hvor de får den fra vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit sportstape er ubrukelig så lenge en svetter på føttene. Jeg bruker utelukkende Leukoplast mot gnagsår. En type sportstape, og den er forøvrig brun.

Vanskelig å få ta i, men enkelte apotek har den inne. Ellers så er den lett å få tak i på svenske apotek. Selv passer jeg alltid på å kjøpe med noen ruller de gangen jeg er på handletur til Sverige.

Leukoplast sitter ei uke hvis den blir satt på skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et triks jeg ble gjort oppmerksom på for noen år siden var å sette sportsteipen på vertikalt. Før dette satte jeg alltid på teipen horisontalt, og da løsner den veldig fort. Med vertikalt mener jeg at man kun bruker en ca 10 cm lang stripe sportsteip fra over hælen og oppover beinet. Dette fungerer veldig mye bedre for min del iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sportsteipen har en tendens til å sette seg fast i sokken. Da må en klippe bort løse fliker og lappe med litt ny.

Har slitt med dette og at lim vandrer gjennom tapen og klistrer sammen tær og foten mot sokken. Løsningen har vært å bare ta platertape på utsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk i indre dividalen med 12 timersøkter med 35 kilos sekk, og jeg fikk noen voldsomme gnagsår på skuldrene og hoftene. Satte på compeed, og når jeg tenkte jeg skulle ta de av fulgte det med hud og blod.. Leste ikke at de skulle falle av natrulig før etterpå jeg, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har også vært mye plaget med gnagsår, men har hatt veldig god erfaring med en kombinasjon av Compeed-stick, Deodorantliknende sak man smører på hælene, og "tekniske" løpersokker. Dette er sokker med forskjellige materialer i som holder foten tørr og minsker friksjonen på alle de "rette" stedene. Asics har noen som jeg synes er knallbra. De er også så tynne at de funker fint i kombinasjon med det man ellers ville hatt på føttene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testa nylonstrømper innerst idag, og jaggu, ikke tegn til gnagsår ( på en tur jeg ellers ville gnagd opp to hæler og 4 tær ).

Noe pent syn var det ikke, med svarte knestrømper type dame. Følte at jeg transa meg opp, og det gjorde de som satt i bilen ved siden av meg og når de så jeg tok dem på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.