Gå til innhold
  • Bli medlem

Sekk....igjen


Anders T

Anbefalte innlegg

Ok, vet at dette er oppgulp, men trenger råd fra erfarne fjellfolk som jeg vet finnes her!!!

Jeg skal ut å gå i fjellet. Middels oppakning tenker jeg, blir jo gående i en uke-halvannen.

Har sett meg ut tre sekker:

*Helsport xtrem 90+30L

*Lundhags V8 80L

*Bergans trollhetta 95L

Hvilken bør jeg velge. Er 180 cm høy, og i god form. For dere som lurer.

mvh.

anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min anbefalning er at du kjøper en sekk som er stor nok, men som har muligheter til å stramme inn. Selv har jeg Bergans Alpinist I som har 130L, men det er så mange innstrammings muligheter at jeg også kan bruke den på kortere turer. Da er det bare å legge alt oppetter ryggen og stramme inn! Det er alltid mye mer praktisk å ha litt for god plass, enn litt for lite, for da slipper du å ha noe utenpå sekken...

Selv har jeg god erfaring med Bergans sine sekker, men jeg har ikke prøvd Trollhetta, så jeg skal ikke uttale meg om den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et drøyt år siden var jeg i samme situasjon som deg, og jeg valgte Trollhetta 95l, og jeg angrer.

Sekken er grei nok den opptil en viss vekt. Men hoftebeltet kan være håpløst. Jeg har flere ganger fått sår etter flere dagers marsj.

Dersom jeg skulle kjøpt ny i dag hadde det blitt Bergans Alpinist 110 l, evt Viking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.