Gå til innhold
  • Bli medlem

Varmt undertøy


Hodding

Anbefalte innlegg

Har kjøpt Halti vinterbukse. Kan vel mer være overtrekk.

Uansett, den er ikke spesielt varm og er avhengig av varme under. Vanlig, tynn Ulvangundertøy hjelper ikke. Setter jeg meg ned med knærne, blir det kaldt med en gang.

Prøvde med en tykkere bomullsbukse, samt Ulvangundertøyet. Dette hjalp noe, men ble kaldt på knærne.

Det jeg tenkte å forsøke, er å kle meg under, som over. Altså tynt ullundertøy/superundertøy med tykkere fleece/ull.

Hva kan dere anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv Lowe Alpine sine powerstretch plagg. Bruk gjerne vanlig polypropylen (superundertøy) under. Powerstretchplaggene puster veldig godt, varmer bra og som i navnet tilsier, har høy "stretchevne" som gjør plaggene behagelig å ha under. Jeg har i allefall veldig gode erfaringer med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke særlig glad i fleece når jeg rører på meg. På saktegående skiturer med barn har jeg på meg det samme som sønnen min, både "oppe og nede" - tynt ullundertøy innerst, litt løsere ullfrotte utenpå, vindtett ytterst. Dette gir veldig god bevegelighet.

Ullfrottegenser med høy hals har jeg kjøpt rimelig på Bogerud Tekstil (Janus? husker ikke), bukse fant jeg ikke i voksenstørrelse men det viste seg at str. 16 år var mer enn stor nok til meg.

Jeg har også en tynt vattert skibukse fra Craft med glidelåser i siden, litt videre i snittet enn den vanlige langrennsbuksa mi fra Swix, og den kan også brukes som reserve-overtrekksbukse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmeste jeg har brukt er uten tvil Brynje Arctic.

Når det er sagt så er det masse anna bra også blant annet som nevnt devolds versting utgave.

Jeg var på sportsbutikk her om dagen med min samboer og skulle kjøpe undertøy til henne, og jeg må vel bare sitere ekspeditøren;

"Devold sin expedition utgave er kjempevarm, og skal du ha noe varmere så er det vel bare Brynje Arcitic som er det..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan.

Har Brynje Arctic og den kan anbefales. Jeg ville ha gått opp en størrelse på buksa, da jeg syns den er litt "snål" i skrittet. Jeg kjøpte settet mitt på Sportsnett.no, og de hadde da en spesialutgave av trøya med bla tommelfinger hull. En fordel med dette undertøyet kontra fleec lignende undertøy er at det ikke setter seg lukt i det så fort.

Det som er negativt med dette settet er at det virker som buksa er litt liten i størrelsen, og at det må være skikkelig kaldt før det kan brukes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Takker for svar!

Var innom en lokal fritidsbutikk og ekspeditøren mente at Brynje sin ikke var av den varmeste sorten. Han anbefalte en fleece fra Halti med Polartec og stretch. Har genseren i samme type og vil vel ikke umiddelpart si at den er vanvittig varm.

Han mente også at fleece er bedre, først og fremst pga fukttransporteringen. Fleece aldri særlig våt.

En annen ting med Brynje. Nederst på glidelåsen, innerst er det en hemp. En hemp som irriterer vanvittig! Den vil garantert plage vettet av meg på tur.

Men det er mange meninger, så jeg må antakelig bare prøve og erfare. Men jeg har hvertfall fått input og er snart klar for handletur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi2 bruker nå for tiden Klar-ullfrotte fra Ullfrotte AB.

Kjøpte 2 sett på fabrikkutsalget i Østersund og fikk 2 par sokker på kjøpet til

en pris av 1250,- som er 50% av veiledende :wink:

Mener de har 3 forskjellige tykkelser . 200g,400g, og 600 g/m2

Trøya er polo med glidelås, lange mansjetter og lang i ryggen.

Buksa er litt brei i skrittet men har ikke bydd på problemer.

Begge plagg er størrelseriktig.

Har brukt mye forskjellig i dette til tider , umulige kystklima som er i Lofoten.

Vi mener begge at dette er det nærmeste vi har vært kombiplagg.

Fungerer utmerket :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.