Gå til innhold
  • Bli medlem

Nova Brenner


Bjørn Erik

Anbefalte innlegg

Nå har jeg hatt min nova i snart 5 år uten å ha gjort noe med den. Før vinterturene starter for fullt tenkte jeg å ta full overhalling.

Demontere alt,rense å bytte div. Noen som har tips om hva man skal bruke av rensemidler og oljer. Nå vet jeg runegutt ikke er noe glad i slangebrennere, men du har vel noe fornuftig å si om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, måtte gjøre dette selv. Jeg brukte godt med ren bensin. Demonterte først de fleste delene og gjorde dem rene, men fant ut at dette ikke var godt nok, tok derfor ALLE delene fra hverandre og skyllte dem med ren bensin. Dette fungerte meget bra, etter det har jeg bare brukt ren bensin til Novaen og er meget fornøyd, det fungerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Primusrens:

1TS Citronsyre, varmt vann+en dråpe zalo. Tar sot så det griner (kan også brukes på rist i vanlig stekovn, grillrist etc..

Tar fastbrent fett.

Forgasserrens på sprayboks er fint til brennere og dyser.

Smøring:

Til O-ringer etc. Siliconfett, eventuelt vazelin.

Pumper smøres fint med vanlig smøreolje eller fett på spraybox.

Harde lærpakninger (pumpe) kan bløtes i Olivenolje i ei uke.

Håper dette var rimelig klart svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.