Gå til innhold
  • Bli medlem

Mt.Orjen - Monte Negro


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

  • 2 år senere...
Annonse
  • 4 år senere...

Har tenkt meg ditt i neste uke og lurer litt på hvor høyt man kan kjøre med bil og om det finnes saklige kart. Det er merkete stier i området men de starter helt nede i landsbyen Herceg Novi. Vil helst slippe 2000 høydemeter på en dagstur....

Det finnes ikke så mye konkret om dette fjellområdet på nettet så hvis noen har vært der og har noe å fortelle blir jeg glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Etter kartet går det fjellveier høyt opp i området. http://www.no.map24.com/

Var i Montenegro for noen år siden og leide bil for hele uka i Dubrovnik. Dersom du har bil burde du ta en tur innover Bay of Kotor, der er det rett og slett vakkert. Kjør innom Perast + Kotor og ta deg en runde til fots.

God tur!

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips!

Jeg kom nettopp hjem derfra og de har nok av fjell for å si det sånn. Kotor og bukta er veldig fint som du sier. det er en fantastisk vei over fjellet til Cetinje, noe sånt som 3o hårnålssvinger og over tusen meter temmelig rett opp.

Fikk ikke gått noe særlig pga liten skade, men jeg ruslet noen fine ruter i åsene ved Budva samt trappene til et mausoleum som ligger på en 1600 meter høy topp.

Ellers hadde jeg planer om å kjøre fra Budva til Durmitor eller fjellene inn mot Albania men det viste seg å være litt for langt for en dagstur. Kartet lyver litt siden veiene er smale og krokete og fartsgrensene temmelig lave. Skal man gå i de litt mer dramatiske fjellområdene i nord bør man overnatte i nord. Dagstur fra kysten blir for mye pes. Samme gjelder egentlig rafting i Tara.

Orjen skal ellers være bra tilgjengelig fra en vei i nærheten av en liten landsby som heter Krusevice eller noe sånt litt nord for Herceg Novi. Der kommer man høyt med bil. Jeg skal teste dette alternativet neste gang for Montenegro reiser jeg tilbake til helt sikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Enig, Panda, den fjellveien var bare flott. Fikk inntrykk av at de hadde det bra kaldt om vinteren innover mot Cetinje. Vedstablene var skikkelige. Fra Cetinje kjørt vi småveier til Lake Skutari (Skadarske Jerzero) Flott landskap og et eldorado for fugleentusiaster!

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.