Gå til innhold
  • Bli medlem

Snø i Frafjordheiene?


thpaulsen

Anbefalte innlegg

Annonse

Har ikkje med sjølvsyn sett om der er snø under 500 m, men der er særdeles lite sansynleg at der er.

Var på Bynuten i Sandnes på søndag, og har familie som bor på 400 m.o.h. som ser over til kanten av Frafjordheia, og der er ikkje snø å sjå derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

var i Brekko idag, 6 grader og regn. Fra Haslenuten 490 m tok jeg dette bildet innover Madlandsheiene.

Gloppenuten 630m rett fram. Ingen snø i Madlandsheiene som er opp i 800 meter. Viss været holder seg så tror jeg trygt du kan gå i de fleste områder (under 900m) i Frafjordheiene neste helg.

Steinar

post-575-133474447453_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt forsjell hvordan snøen ligger i Frafjordheiene. Avhengig hvor langt fra sjøen du er.

I Hunnedalen (600moh) var det et lite snølag på søndag. Det regner i dag.

Over 8-900moh er det en hel del snø.

Den beste måten å sjekke været på er å se på webkameraene til Ålsheia eller AAdneram.

Det er ikke mange plassene i Frafjordheia som er under 500 moh. Den vanligst plassen å gå vil være Fidjadalen fra Mån og oppover.

Min erfaring sier at det, med bakgrunn i regn og snøsmeling, vil være vanskelig å komme forbi Fidjafossen.

Du vil antakelig også ha problemer med at vannet går høyt i ura før Månvannet, og også ha problemer med å krysse elva ved Grønatjødnå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.