Gå til innhold
  • Bli medlem

Kvenna med ally-kano


Anbefalte innlegg

Jeg med fler har planer om å padle kvennavassdraget i Juni/Juli -07. Planen er å parkere bil ved Møsvatn og ta Haukeliekspressen til Røldal, for så på et vis å bli transprtert opp til Midalsbu, og deretter gå til Holmavatn! Noen som har prøvd denne turen og på denne måten? Alle tips om ruta og kvenna tas imot med takk...

Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke padlet der selv, men de øvre delene er fine. I de nedre delene blir det nok mye bæring.

Tips: Hvis du skriver Kvenna i søkefunksjonen til venstre på siden her, så får du opp mange tråder om samme tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei!

Eg og ein kamerat tok denne turen i 2001. Fyrst vil eg sei att det er ein kjempefin tur. Me var på tur i slutten av August det året, og hadde nok mindre vannføring enn de sannsynlegvis vil få. Det er riktig att turen inneheld ein god del bæring, men eg synest att det var godt å få brukt beina litt og. Eg vil annbefale deg å beregne god tid på turen, og å ikkje berre "rasa gjennom" på kortast mulig tid. Dette er ein tur som kan nytast. Det er min anbefaling. Vere på Vidda og nyte....

Mvh Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
  • 7 måneder senere...

Hei!

Padla Kvenna i overgangen juni / juli 2000. Vi gikk to vendinger fra Middalsbu. Stopp og nyt setra i Vivassdalen, den er et syn for seg sjøl. Holmavatnet var islagt så tidlig på sommeren. Vi sto med ett bein i kanoen og sparka fra på isen med det andre, artig!

Som en sa tidligere her: bruk god tid. Det er en kjempetur.

Fra Vollevatn er det bæring helt til Mogen, så her lønner det seg å slå sammen kanoen.

God tur!

EirikW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.