Gå til innhold
  • Bli medlem

Samekniv


Chivato

Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest Srx (Ron)

Bruker ikke finnkniv mer.

Synes den er som mye black og dekker verktøy (multi).

Brukbar til mye, men ikke god i noe.

Bruker øks for det meste, har av og til sag med.

Finnkniven har jeg lagt bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du burde passe på og holde ved like eggen og resten av bladet etter tur og bruk. Min strømeng 8" er super den, men etter en tur blir den litt skitten. Det er viktig med jevnlig sliping. På en tur i sommer brukte jeg den så mye at eggen ble helt ren. er blitt skitten igjen nå da :) Men alt i alt samekniven er en TROFAST turkamerat. Har med øks også til de tyngre oppgaver, men det er ikke alltid man gidder å drasse på begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp denne (kniv :) en fullgod erstatning til samekniven, ikke så ille på pris heller faktisk.

rambo.jpg

også meget fin om man skulle treffe på noen ikke fullt så happy russiske soldater elns. å du selvfølgelig befinner deg i afghanistan med langt svart krøllete hår, svart singlet, og en MG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har med samekniv, ja. Et utrolig nyttig redskap! I tilegg kjøpte jeg i år Fiskars nest minste øks og grensag. Sistnevnte er noen centimeter lengre enn vanlige tursager, en opplagt fordel, og bladet ligger inni skaftet. Lengden på skaftet = lengden på ryggsekken. Nykommerne sparer inn såpass med tid at bålfyring nærmest har blitt en lek.

http://www.fiskars.com/NO/Hage/Product+Detail?contentId=83720

http://www.fiskars.com/NO/Hage/Product+Detail?contentId=83837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.