Gå til innhold
  • Bli medlem

Neoprene/Vindtett fleece (ansiktsmaske)


asse22

Anbefalte innlegg

Heisann..

Bør en ansiktsmaske som skal brukes i grisekaldetemperaturer være av neoprene eller vindtett fleece? Lurer spesielt på om det er noen som har noen erfaringer med neoprene, og hva det egentlig er? :wink:

MVH ASBJØRN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Heisann..

Bør en ansiktsmaske som skal brukes i grisekaldetemperaturer være av neoprene eller vindtett fleece? Lurer spesielt på om det er noen som har noen erfaringer med neoprene, og hva det egentlig er? :wink:

MVH ASBJØRN

etter min mening er neoprene et stoff som hører hjemme i det våte element, aner ikke hvordan stoffet fungerer eller hva det er laget av, men det lages meget gode hansker til padling av neoprene ialefall. tror fleece, eller ull må være det beste når graderstokken ikke synker lengre ned. hvorvidt stoffet er vindtett/vanntett kommer jo ann på et annet stoff som enten ligger på inn/ut siden av plagget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som over, hadde den i forsvaret. Funker bra til rolig bruk som feks. scootermaske eller til å ta ned hocus(ikke at du sikkert gjør det så ofte:-P), men med en gang du begynner å svette og puste mer blir den fuktig og fryser. Tror fleece både puster bedre, er varmere og tørker fortere så ville satset på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine erfaringer er at ull er best. Neoprene blir for klamt. Fleece beholder ikke varmen like godt som ull etter at det er vått.
vet du av noen plasser de selger gode masker av ull? helst m ed vindstopper også, skulle også hatt meg et par nye gode votter i ull til vindvottene mine, noen tips?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet du av noen plasser de selger gode masker av ull? helst m ed vindstopper også, skulle også hatt meg et par nye gode votter i ull til vindvottene mine, noen tips?

Skaff deg en mor/svigermor/bestemor som kan strikke :) Vet dessverre ikke hvor slikt selges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips ang. ulldingsa:

På Heracleum (eldresenter) i Tromsø har beboerne en egen butikk der de selger sine strikkede plagg og div. håndarbeid.

Kjøpe alltid votta/hua o.l. der, det gar garangtert ant å få strikka det man vil hvis man spør der.

Muliens har flere senter i landet et lign. tilbud, uansett kan man alltids ta turen inn dit og spørre seg fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.