Gå til innhold
  • Bli medlem

Primus Soldat 2000


runegutt123

Anbefalte innlegg

Endelig har jeg fått liv i min prototyp, soldat 2000.

Der var faktisk ei rensenål, men den satt bom fast. Noen desiliter med forgasserrens har fått liv i den.

Test koking 1 liter vann: 10 minutter fra +6grader til fosskoking. Varmevekslern er bra, og gir mye varme til vannet og minimalt til omgivelsene.

Effekten på brennern er ikke allverden. Jeg vil anslå den til mellom 1500 og 2000W.

Forvarminga må foregå med løst drivstoff. Det er ikke mulig å bare la litt bensin lekkeut, fordi det da renner over hele tanken.

Vindskjerminga av selve brennern er ille. Inni telt derimot eller med varmevekslern på, er vindskjerminga nydelig.

Et bra forsøk på kreativ tenkning, men hvis dette produktet skal brukes til noe anna enn å ta seg ut i samlinger, må det jobbes mere. Effekten må økes betraktelig, og deler må standariseres. Gjenger mellom brenner og tank (eneste påfylling) er et slit å treffe med. Et løst tanklokk ville nok vært bedre.

post-1426-133474445669_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.