Gå til innhold
  • Bli medlem

Valg av hagle


Munin

Anbefalte innlegg

Da er jeg kommet dit at det er på tide å kjøpe ny hagle.

Jeg har nå tenkt å kjøpe ei skikkelig hagle denne gangen, og er usikker hva jeg skal velge. Tenkte å legge i rundt kr.25000. Kom med erfrainger og råd.....

Sånn i utgangspunktet står valget mellom Beretta og Rizzini. Beretta er jo velrennomert og de selger som F. Men har noen der ute erfaringer med Rizzini??? Skal ha en over o/u, har slått fra meg tanken om automat.

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25.000 norske kroner for ei hagle? Er du steike pine inn i granskauen gal?

Hva er galt med gamle hagla?

Uansett...

Dersom jeg hadde et slikt budsjett ville jeg valgt en av disse:

- Beretta 686 silver pigeon (O/U)

- Beretta Urika (halvautomat)

Begge disse haglene er særskilt vakre å se på, og ellers er gode å skyte med. Begge disse haglene ligger mellom 11.000-13000. Overkommelig det ;)

Resten av penga bruker du på leirduer og treningsammo. Spiller ingen rolle om hagla du har koster 5000 eller 25000, uten trening blir du aldri en god skytter..

*EDIT* Misforstod i sted. Ser at halvauto er utelukket beklager for det.. Rizzini har jeg ingen erfaring med dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd noen av delene, men mi første hagle var en gebrüder merkel. Den var veldig god, mange hakk bedre enn neste jeg kjøpte. Den gikk over til min gamle far som har brukt beretta i alle år. Han syns berettaen er en av de bedre, men jeg vet at han gikk over til å bruke bare gebüderen etterpå. Det kunne selvsagt ha vært tilfeldig at akkurat denne var god..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du legge 25000 kr i en hagle ville jeg vurdert en beretta ultralite lux. :D

Har brukt min en sesong, ikke en ting og sette fingern på for meg, kolben var også høy nok. (normalt er kolben alltid for lav for meg)

Balansen i våpenet er helt suveren.

avtrekket er ypperlig og du får god sving, selv om våpenet er lett.

At rekylen blir litt kraftigere da våpenet veier 2,8kg, skal jeg ikke protestere på. Men det er ikke mye det er snakk om, du skyter lett doubleer med denne hagla. Det er jo bedre å gå med ei lett hagle, i stedet for å slite rundt med ei tyngre hagle.

Ikke magnum, men det har fint lite å si. skyter alt fra rev til ekkorn med 70mm kammer. :lol:

Så et en anbefalte en silver peigon, den vurderte jeg også, men siden jeg gikk uten hund, og hadde behov for friske armer når storfuggeln letta valgte jeg heller en ultralite lux.

:D

www.bjornsjaktogfiske.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Fjellgeita"]25.000 norske kroner for ei hagle? Er du steike pine inn i granskauen gal?

Ja noe sånt ja.... :lol::D:D

Neida. Jeg har arvet en sum penger, og istedet for å "rote" bort pengene på tull, tenkte jeg å legge alt i noe som jeg kan ha som minne. En hagle symboliserer både min og denne personens interesse, derfor legge så mye penger i en hagle.

Jeg har 25000, men tenkte å bruke i underkant av 20000, så vi får se.

Alle rådene jeg fått hittil er jo bare Beretta, så det blir vel det. Det som er vanskelig er jo at det selges jo nesten ikke andre typer hagler i den prisklassen, dvs alle kjøper beretta i den prisklassen. Er de så gode eller har de bare grep på markedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.