Gå til innhold
  • Bli medlem

Mørningsmåler.


turid

Anbefalte innlegg

Annonse

Veel, nå skal det innrømmes at jeg heller ikke har sett en sånn :) Forstår det som at det er en dings som måler om viltet har hengt lenge nok. Hvordan den fungerer vet jeg ikke, men jeg skjønner at dette er noe alle jegere ønsker seg i julegave! Gaveideen til den som har alt, så og si. Hva en mørningsmåler nå enn måtte være..... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den var dyrere enn jeg hadde trodd. Han jakter elg, og det har hendt at hele elgen blir i seigeste laget. Men til den prisen må jeg nesten spørre om han vil ha en sånn. Hvem vet. Kanskje han har en og at den ikke fungerer etter hensikten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser ut som en døgn grad måler som også måler luftfuktighet. Har dere ett godt kjølerom trengs ikke dette.

Hvis dere henger slakte ute eller på låven der temp. og fuktighet forandrer seg kan den være fin.

40 døgn grader er minste tid for mørning ikke max som veldig mange bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.