Gå til innhold
  • Bli medlem

Skipstunnel gjennom Stadlandet


mattings

Anbefalte innlegg

En skipstunnel gjennom Stadlandet er noe jeg har hørt om lenge. Har lest noen nylige artikler om dette:

http://aviser.imaker.no/data/f/0/34/43/0_5301_0/GEO_7_2006_skjerm_pg_16-19.pdf

http://www.smp.no/default.asp?page=1024〈=1&item=789892,1

Lurer på om det blir mulig for kajakkpadlere å benytte seg av en slik tunnel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke akkurat hvor attraktivt det blir å padle igjennom en 1800 meter lang tunnel!? Jeg kjørte en gang i gjennom en 4 km lang kanaltunnel med en liten kanalbåt, og det er en guffen plass å være.

Noe OT men spørsmålet er vel heller om dette er rett ressursbruk av oljelandet Norge. Vi har mye penger og jeg ser at de faktisk har med bilde av Ekofisk på den PDFartikkelen! og avslutter med "Men først må Storting og regjering bevilge de pengene som må til." Det er ikke nevnt hvor mange milliarder dette vil koste, men de få dagene i året som båtene ligger værfast kan neppe finansiere en slik giganttunnel.

Vi padlere vil vel uansett heller padle rundt Stadt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke nevnt hvor mange milliarder dette vil koste, men de få dagene i året som båtene ligger værfast kan neppe finansiere en slik giganttunnel.

Det er vel ingen andre kyststrekninger i Norge hvor båtene ligger oftere værfast enn her? Vil tro at mange båter har ligget værfast der denne månden?

Hurtigbåtforbindelse mellom Sunnmøre og Bergen kan være et reelt alternativ til fly, og vil dermed ha miljøgevinst også.

Jeg kan tenke meg mye dummere ting å bruke penger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke padlet over Stadt, men tror vel at det kan kunne la seg gjøre. Padling bedrives jo av veldig få for å komme fortest fra A til B. Ergo har en den tiden som trengs, og tar været i betraktning... Hvis en har hastverk kan man alltids ta med båten på hurtigruta... :idea:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.