Gå til innhold
Kjell Iver

Flotte solnedganger

Det er 4108 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

Den siste tidens østavind har gitt oss her nord noen spesielle solnedganger med et fint lys. For noen dager siden var solnedgangen helt spektakulær med dypblå himmel og knallrød horisont under hvitgrå og gråblåe skydotter, men da prioriterte jeg ikke kamera og bilder. I går var vi på noen lokale fjell, men lyset uteble - helt til vi var nesten hjemme. Da var det noen minuttter med alle de rødtonene man bare kan tenke seg på himmelen over Torghatten...

Selv om det er November er det knallfint fotolys og jeg håper å få tatt noen bilder også i ettermiddag.

Regner med det er flere her på forumet som sitter på flotte solnedgangs bilder? Uansett årstid...

post-497-133474443031_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott bilde!

Dette er strengt tatt ikke en solnedgang, men... Tatt ikke så mange dager etter at det var slutt på midnattsola; sola har vært borte noen minutter og er i ferd med å dukke opp igjen bak Vengsøya. Nå er mørketida her, og skulle by på mye flott lys de neste månedene, hvis vi er heldige med været.

post-1690-133474443036_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var så heldig å tilbringe 10 herlige dager på fonnabu ved folgefonna i sommer, og hadde stort sett bare fantastisk vær! det resulterte i noen fine solnedganger over min barndoms, og nåtids, hjemlige skitrakter. det er selvsagt kvamskogen og gullfjellet! ingen av de er riktignok synlige her, men det er iallfall lyset...

post-339-133474443052_thumb.jpg

post-339-133474443058_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Her er endå ein solnedgang frå Fonnabu, frå 29. juli i fjor.

Det bildet hadde fortjent litt mer lys, supre farger :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det øverste bildet ditt var utrolig flott! Har du dratt på med mer farger i Photoshop i det eller?

Ja det er ølitte grann justert i photoshop, dro litt noen verdier så det blei litt mørkere og fargene kom litt bedre frem. Er ikke det nederste bilde er kraftigere maipulert egentlig, men er mest fornøyd med det første

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Solnedgang mot Kvaløya sett fra Tromsøya, 23 oktober 06.

" www.ryggsekk.net " - Jan Hugo S.

post-927-133474443607_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg ser disse bildene så er jeg overbevist om at norge har verdens fineste natur..

Her er et bilde fra Porsanger. Rundt midten av oktober ifjord.

post-1717-133474443611_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alltid greit med litt vinterstemning før sesongen begynner for fullt. Her er et bilde etter solnedgang på vidda vest for Kautokeino, vinteren for to år siden.

post-1574-133474443625_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er fra en dag jeg var på fjellrypejakt i høst . Måtte bare ha en litt lang pause der å da. Ved enden av fjellet ligger bygda Eggum

Man blir litt rikere :roll:

post-1002-133474443652_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å kompensere for alle kalde solnedganger fra polare strøk krydrer jeg tråden med en solnedgang på Kuta i Indonesia. 26 grader i vannet, ca 30 grader i luften, akkurat passe 8) I morgen begynner vinteren, men det må da være lov å drømme om varmere land og tider :)

post-480-133474443911_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 4108 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.