Gå til innhold
  • Bli medlem

Storslalomski - lengde


BjGui

Anbefalte innlegg

Annonse

Hvis du med storslalåmski mener en bakkeski kan den variere litt i lengde avhengig av ferdighetssnivå, kroppsvekt, foretrukket kjørestil og stivhet i skien.

Generelt sett vil jeg si at en ski som når deg til nesen er et godt utgangspunkt. Så ville jeg vurdert at det er bedre med enn litt lengre ski hvis du likte å kjøre lange svinger i høy hastighet, og var tung for høyden. Kortere ski om du hadde kjørt lite og var lett. En stiv ski gjør at man ofte kan gå litt ned på lengde uten å miste fartsstabilitet, heller bare få en som er enklere å svinge med...

Så grovt sett, nesa di! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

En typisk WorldCup-storslalåmski for senior herre er rundt 190cm. Mine er f.eks. 193cm (Fischer RC4). For storslalåm er det krav om at radius skal være større enn 21m. Dette til forskjell for slalåmskiene, som må være minst 165cm lange og ingen krav til svingradius.

Nå finnes det en god del SSL-ski du kan få kjøpt i butikken som kalles WC-ski, men som ikke er det. Fremdeles gode ski for å kjøre fort i bakke, og disse får du gjerne i kortere lengder om du vil. Skal du kjøre fort&hard ville jeg valgt ski som er 5-10cm lenger enn kroppslengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.