Gå til innhold
  • Bli medlem

Skistøvler


Andreas

Anbefalte innlegg

Er det noen som har en god skistøvel (og dermed også bindingstype) å anbefale?

Ser gutta på sportsnett sverger til Alfa Skarvet (altså BC-binding) eller Salomon X-Adventure Raid Boot.

Støvel og binding skal sitte på et par Åsnes Rago som skal brukes til mye rart, men ikke nor særlig utpregede toppturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Vedrørende skisko: Sjekk diskusjonsforumet på www.villmarkssida.no

Bindinger: Rottefella Telemark Extrem er en robust og funksjonell binding. Fordeler: lettere og mykere gange enn wire-bindinger, færre deler som kan gå i stykker, et godt valg ved mye kjøring.

Hvis du skal bruke utstyret utenfor oppkjørte løyper, og i tillegg kjøre nedover, vil jeg på det sterkeste anbefale 75mm løsningen gremfor BC-løsningen!! Det er litt tyngre og stivere, men mye mer robust og stabilt :wink::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mitt førstevalg har alltid vært 75mm løsningen, så lenge jeg ikke skal gå i preppa løyper. Diskusjonsforumet på www.villmarkssida.no oppsummerer det meste innen skisko for norske forhold.

Et stalltips vil være Varg sine modeller; Morgedal, Skavl og Polar. 3 gode modeller som dekker de fleste brukergrupper for tradisjonelt norsk uteliv på snø. Pengeboka og personlig behov får avgjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Er det noen som har en god skistøvel (og dermed også bindingstype) å anbefale?

Ser gutta på sportsnett sverger til Alfa Skarvet (altså BC-binding) eller Salomon X-Adventure Raid Boot.

Støvel og binding skal sitte på et par Åsnes Rago som skal brukes til mye rart, men ikke nor særlig utpregede toppturer.

Gode sko alle de der, men jeg ville også ha tatt med Alpina BC 1600. Men hovedregelen er jo å la føttene veøge etter hva de synes er best :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.