Gå til innhold
  • Bli medlem

30 kg i sekken


ensom ulv

Anbefalte innlegg

Annonse

Når du skal bære tungt er det greit med en pakkramme sekk, jeg vil anbefale sekkene Recon pack og Power Frame.

Men så det er sagt har begge disse sekkene høy egenvekt, og er ikke så moro å bruke på f.eks dagsturer.

Har du planer om å bære mange tunge bører, er det lurt å vurdere en pakkramme sekk.

Blir børene moderate, er fines det mange andre sekker som er mye bedre.

Sekker har vært diskutert mye her før, kikk gjennom tidligere debatter. Der finner du mange gode råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bruke sekken til trening. Planen er å bli spesialjeger i herens jegerkomando. Vet at de gutta har pakninger på 30 kg+.

60 literen jeg har begynner å få nok når jeg nermer meg 20. Vet ikke helt hva jeg skal putte oppi for å få 30 kg, men stein er ingen dum ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stein er ikke noe god løsning for å kjøre opp vekten på sekken, ikke lett å få stein til å ligge jevn fordelt i sekken.

Hvis du har kommet med på Spesialjeger opptaket, synes jeg ikkke du skal fokusere alt for mye på trene bare på bære tung sekk.

Fyll heller opp sekken med vanlig turutstyr.

Gå lange turer, overnatt. Teltet kan ligge igjen hjemme, tren på å klare deg under enkle forhold.

Fysisk styrke er viktig, men evnen til å ta vare på seg selv under vanskelige forhold er viktigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener endel med tung sekk men til helt andre formål enn militæret.. Bruker en eldre ski/klatresekk på 40 liter fra Dakine, som jeg ikke bruker lenger. Som vekt får jeg låne vekter på treningssenteret jeg er medlem av.I sekken går det akkurat 4x10 kg. Vektene er jo flate og føles derfor behagelig i ryggen. Har prøvd sand, stein osv. med dette blir bare ubehagelig i ryggen. Treningen foregår endel inne på senteret i steppmaskin eller faste stigninger i Vestmarka (Asker). Du er kanskje ute etter lengre turer over flere dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener dere med å trene med tung sekk?

Dersom dere mener å gå lange turer i ulendt terreng med tung sekk så er det vel og bra.

Men vil ikke anbefale noen å løpe på asfalt med 40kg sekk. Da snakker vi fort om belastningsskader osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.