Gå til innhold
  • Bli medlem

Plate til primus


Scott28

Anbefalte innlegg

Annonse

Til msr whisperlight har jeg mye brukt en tynn treplate hvor flaska festes til plata med en borrelås (borrelåsen kan f.eks. stiftes fast i plata), og brenneren festes med å sette det ene benet under en liten messing-dings som er festet i plata. (bra forklart, eller hur? :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MSR har plater som passer perfekt under.. Koster rundt 300spenn tror e.

Jepp. Vurderer en slik aluminiumsplate selv, men synes det er vel mye penger for så lite. Må kunne gå an å lage noe like lett og stabilt selv.

Aber med en selvlaget treplate er at det er brennbart i kombinasjon med bensin :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Vurderer en slik aluminiumsplate selv, men synes det er vel mye penger for så lite. Må kunne gå an å lage noe like lett og stabilt selv.

Aber med en selvlaget treplate er at det er brennbart i kombinasjon med bensin :roll:

Et stort gammelt grytelokk i aluminium er et greit "gratis" startpunkt.

Selv bruker jeg å ha et ekstra grytelokk med om vinteren, og får jeg bruk for noe som skal bremse siget ned i snøen bruker jeg dette. Et sitteunderlag under hindrer at det smelter seg ned i det heletatt.

Litt greit å ikke dra på alt for mange spesialduppeditter når man kan klare seg uten, men skulle jeg lage noe ville jeg bruke et grytelokk eller lignende med kant hvor bensinsøl ikke bare rant av og ned på evt teltduk. Grytelokket ville få pålimt et tynt lag cellegummi under, (sitteunderlag eller lignende). (OBS! Noe lim løser opp isolasjonen.)

Fikk foresten akkurat nå ideen til at sitteunderlag pålimt tykk aluminiumsfolie på begge sider antagelig ville bli et stivt sandwitch-materiale.

Hvis noen tester dette så vil jeg gjerne høre, men holder meg til det ekstra grytelokket inntil videre.

dsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Jernia (eller tilsvarende butikker) får du kjøpt korkplater (bordskånere) til kr 10 for 2 stk. Litt forsiktighet under forvarming så tar dem ikke fyr. Veier 0. Passer perfekt til f.eks Wwhisperlight o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.