Gå til innhold
  • Bli medlem

vintersykleklær?


lph

Anbefalte innlegg

Og da har høsttmørket senket seg. Med regn og søle og lave temperaturer, og verre skal det bli. Kun stillongs under shortsen er det akkurat litt for kaldt og vått til, men både Swix-overtrekksbuksa og regnbuksa er så gjennomslitt at de nærmest suger vann heller enn å holde den ute. Passformen er også gradvis gått i dass.

Så her må det handles. Er det noen som har gode tips til høst- og vintersyklebukse som virkelig funker? Jeg forventer ikke å bli holdt fullstendig tørr, det er viktigere at buksa har god passform, tåler daglig slitasje fra sykkelsete, og puster noenlunde.

Jeg er SUPERfornøyd med sykkeljakka mi fra Gore, noe softshellgreier som er akkurat passe pustende og vannavisende, og er vel på jakt etter noe tilsvarende bukser. Men før jeg legger masse penger på bordet vil jeg gjerne ha noen tips!

PS. Skal brukes til jobbsykling/trening, ca. 45 min hver vei på asfalt, hele vinteren unntatt ved store snøfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

Jaja, genererte ikke den helt store trafikken, dette spørsmålet her :wink:

I tilfelle noen andre dør av nysgjerrighet på hvordan dette løste seg: jeg endte opp med en Pearl Izumi Amfib vintertights, i en størrelse stor nok til å kunne få plass til en tynn super-stillongs under, i tillegg til sykkelshorts, da. Tightsen er vindtett og vannavvisende foran, og foreløpig veldig lovende. Skulle det bli monsterkaldt kan den slaskete Swixbuksa trekkes over i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hehe, dette var en stund siden, ja. Men var visst fortsatt på auto-varsling.

PI Amfib er en super bukse spør du meg, men temmelig varm, jeg tar den ikke på før det bikker under 4-5 grader. Sjelden jeg bruker stillongs under, men greit å ha muligheten. Ikke vanntett, men det ville jeg heller ikke ha. Hvis det skulle virkelig plaskregne har jeg en tynn regnbukse å trekke over, men den brukes lite.

Når det er sånn 10-14 grader om morran som det er i Oslo nå syns jeg at "løse bein" som bare hektes under shortsen er bra, har både korte (knær) og lange (ankel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Det er ikke riktig så kaldt enda, så da kan jeg vente litt til. Funker som du sier helt greit med løse bein nå.

Jeg heller vil ikke ha noe som er vanntett, pusteegenskapene blir dårligere som regel til mere vanntett det er.

Mulig jeg kjøper den buksa, ser de har den fortsatt på oslosportslager.

Takk for info! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.