Gå til innhold
  • Bli medlem

Røken søm i Gore-tex fjellstøvler, kastes?


lillegutt8

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et par Alfa goretex fjellstøvler som på begge skoene har gått opp i sømmen inn mot den andre skoen, ikke i sålen, men på sida der lissom. Er det vits å sende de inn til reperasjon? eller skal jeg heller finne meg et par nye?

Hvis jeg kjøper nye, er det noen som vet om noen som er tilpassa over/under pronering?

mvh og på forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor gamle er støvlene dine?

Jeg jobber selv i sportsbutikk og det er utrolig hvor flinke alfa er til å reparere sko, men det kommer jo seff ann på hvor mye du har brukt skoen osv...

Hvis de begynner og bli slitt ellers også hadde jeg nok vurdert og innvestere i et par nye....

Er det walk king det er snakk om eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Srx (Ron)
Jeg jobber selv i sportsbutikk og det er utrolig hvor flinke alfa er til å reparere sko
En liten avsporing her Akasin!

Hvor lang levetid / garanti er det på Gore texen på Alfa HJerkinn. Jeg har ett par som GT'en er gåen på. Og klarer de å reparere dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alfa har lenge hatt problemer med slitestyrken på flere modeller, særlig på sømmene. Jeg har reklamert på ett par med alfa bever, da gore-texen gikk totalt lekk etter bare 17 dager. Sømmene sang også på siste verset. De har imidlertid fått en tredje kevlarsøm på modellene sine, for å unngå problemene med sømmene, som har vært et "velkjent" problem. Jeg synes du skal ringe til alfa og fortelle situasjonen din, og så regner jeg med at de ber deg sende inn støvlene dine. Om det bare er sømmen som er gåen, reparerer de nok skoen din, mest sannsynlig gratis (ved mindre de har sparket alle med kompetanse på fabrikken).

Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i forsvaret og har utlevert den såkalte "Jegerstøvelen"

Jeg er på nu på mitt 3par dette året. De to foregående gikk begge opp i sømmene og lekte som en sil.

Jeg har no fått utlevert en ny utgave av denne Alfa Jeger skoen med trippel søm, 2 vanlige og 1kevlar. Den har tillegg fått en ny vibram såle. Så dette lover godt.

Bare synd at det tar så lang tid å gå inn disse skoene. Og når de først er inngått så er de utslitt.

Håper Alfa klarer å rette opp dette intrykket på den skoen jeg har fått utlevert no.

Alfa skal hvertfall ha ros for å høre på kundene og rette på feil.

Kommer sikkert tilbake med en brukererfaring når jeg har fått slitt de litt..

Ps: Jeg får disse skoene gratis. Jeg vil absolutt ikke anbefale NOEN å betale 2500kr for disse skoene i det sivile. Det er det rett og slett "for dårlig" til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjenestegjorde ved porsangmoen for en tid tbake, og fikk utlevert goretex alfa sko, mener befalet sa det var de såkalte "jegerskoa" som du henviser til.......

de har uansett det samme problemet.....sømmen på innsiden av skoen har godt opp.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at det går opp i sømmen på innsiden er fordi "hempen" (som du bruker til å feste skolissen rundt en ekstra gang dersom du bærer tungt) som er på innsiden av foten og som vender mot den andre skoen, henger seg fast i sømmen på motsatt sko og river den opp.

Vi har hatt en lang diskusjon om dette på jobben, og fant ut at det var dette som var årsaken.

Satser på at den nye kevlarsømmen skal gjøre nytten sin. Jeg vurderer å ta en avbitertang og klippe av hele hempen siden jeg aldri bruker den uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har disse støvlene selv , og sømmen gikk opp på en tur over Hardangervidda. Jeg gikk til skomaker med dem , og han sydde sømmene på nytt. Kostet ikke mange kronene. Selvfølgelig punkterter han Gore Tex membranen , men jeg brydde meg ikke så mye om det. Den var lekk likevel. Nå har jeg dem som reservestøvler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.