Gå til innhold
  • Bli medlem

Höstferien


barre

Anbefalte innlegg

Vad är nu detta? Höstferie?!? Hade jag inte hört talas om förrän nå. 8)

Kan någon säga mellan vilka datum denna ferie är? Jag skal eventuellt upp till Rondane någon gång vecka 40-41 (nästa vecka), trodde att jag skulle få vara ensam på fjellet... Är det fullt med vandrare där då tro? :shock:

mvh, johan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høstferien er neste uke ja, fra 2.-6. oktober (uke 40):

http://www.utdanningsetaten.oslo.kommune.no/ferier_og_fridager/

Vet ikke om dette er likt over hele landet? :wink:

Høstferien var tidligere en "potetferie", en arbeidsferie hvor barna skulle hjelpe foreldre/besteforeldre med å høste inn potetene. Nå har jo maskinene overtatt jobben, og barna har kun ferien igjen. :shock:

Det er nok noen flere i fjellet akkurat den uken ja, men jeg tviler på om du kommer til å bli tråkket ned av andre turgåere. Jeg har aldri vært i Rondane i høstferien tidligere, så hvor stor folkestrømmen er der den uken vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nej, det var ganska lite folk, åtminstone i utkanten av Rondane. På Rondvassbu var det avslutningshelg och ganska fullt, men på Grimsdalshytta och Dörålseter var det tomt, och tre personer utöver mig på eldåbu. Mötte bara ett fåtal personer på stigarna under turen. Ganska fina höstfärger, bilder kommer snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.