Gå til innhold
  • Bli medlem

Skjærgårds - Touringkajakk.


Rune

Anbefalte innlegg

Jeg har trålet markedet etter ny kajakk (både i butikker og på nettet), men det er ikke lett å finne den rette båten, som passer til ens eget bruksområdet :!:

Det jeg ser etter, er en glassfiber/(kevlar/carbon) skjærgårds - touringkajakk som helst ikke bør være over 5 meter. Den bør ha minst 1 lasteluke (på akterdekket) og i tillegg være utstyrt med stropper (dekksrigging) til div. utstyr på

dekket forran kockpiten.

Kockpitstr. (lengde): Ca 80 cm

Bredde: 50 - 60 cm

Vekt - kajakk: 16 - 20 kg.

Noen der ute som vet om noe ..... :?:

Alle tips mottas med takk! :wink:

__________________________

Rune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes en modell hos Bull Kajakk, som passer til min beskrivelse/ønsker (Genesis 9000), men denne har en noe idiotisk løsning på overgangen mellom skrog - kockpit (fremre del). Dvs. at det nesten ikke er noe avskjerming på kockpitkanten, slik at vannet nærmest fosser inn uten hinder, hvis det kommer en liten bølge. Man MÅ derfor bruke spruttrekk hvis vannet/sjøen ikke ligger nærmest flat! Dessuten måler den 5.20 m.

_________________________

Rune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.