Gå til innhold
  • Bli medlem

Rypebestand


Gjest Srx (Ron)

Anbefalte innlegg

Gjest Srx (Ron)

Virker visst litt forskjellig med rypebestand i år.

I vår gikk jeg en del på fjellet i Nordreisa, og der kaklet det overalt og jeg støkket opp ryper jamt. Hadde håp om at det kunne bli ett bra år iår.

I løpet av sommeren har det bare blitt mindre og mindre fugl og se.

Etter prognosene og tellingene som har vært, stemmer det visst. At det er lite fugl i år, her oppe har de faktisk innført baglimit etter hva jeg har hørt.

http://www.statskog.no/index.asp?topExpand=&subExpand=&strurl=//applications/system/publish/view/showobject.asp?infoobjectid=1003875&channelid=1000088

En annen ting jeg har merket meg, er at det er bra reveår. Mye påkjørt etter veiene, og mye rev på fjellet. Har ikke sett så mye rev på flere år.

Regner med at revene har nokk tatt bra unna av rypebestanden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I vårt område er det premi for å skyte rev i år, så det blir nok noe dager med rifla også.

Jeg var i område nå i sommer uten å se fugl, men håper det er fordi den trykker så mye om sommeren.

Bare 8 dager igjen nå, lurer på om jeg skal pusse børsene en gang til bare for å få tia til å gå he he

Atle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.