Gå til innhold
  • Bli medlem

Turer fra Krossbu


SaraM

Anbefalte innlegg

Hei!

Vil befinne meg i dette området i ca. 1,5-2 uker nå. Har holdt tilbake på fjellvandring denne sommeren på grunn av et operert kne, men virker som det nesten blir bedre for hver fjelltravers, så tenker å utnytte den resterende tiden her. Lurer dermed på om noen har noen turer man MÅ få med seg i området? Jeg har ikke bil, men kan ta bussen.

Turer jeg har i sikte er 

  • Opp til Krosshøe og følge sti til Bøvertun
  • Store Smørstabbtind 
  • Fannaråken (vet noen om man kan gå en fin rute hit uten å krysse bre?)
  • Har veldig lyst til å gå Kyrkja, men må vel kanskje komme meg til Leirvassbu-området først?

Tenkte kanskje avslutte oppholdet med en tur til Nørdstedalseter eller en annen hytte i området, noen som vet om det er et fint område?

 

På forhånd, tusen takk for tips!

Sara

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 timer siden, SaraM skrev:

Hei!

Vil befinne meg i dette området i ca. 1,5-2 uker nå. Har holdt tilbake på fjellvandring denne sommeren på grunn av et operert kne, men virker som det nesten blir bedre for hver fjelltravers, så tenker å utnytte den resterende tiden her. Lurer dermed på om noen har noen turer man MÅ få med seg i området? Jeg har ikke bil, men kan ta bussen.

Turer jeg har i sikte er 

  • Opp til Krosshøe og følge sti til Bøvertun
  • Store Smørstabbtind 
  • Fannaråken (vet noen om man kan gå en fin rute hit uten å krysse bre?)
  • Har veldig lyst til å gå Kyrkja, men må vel kanskje komme meg til Leirvassbu-området først?

Tenkte kanskje avslutte oppholdet med en tur til Nørdstedalseter eller en annen hytte i området, noen som vet om det er et fint område?

 

På forhånd, tusen takk for tips!

Sara

Hei.  Sara.  Jeg vet ikke hvor du skal, men uansett  vil jeg ønske deg god tur.

Endret av Tom42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Turtagrø kan du gå til Fannaråken uden at krydse bræ. Jeg tror, der går bus over fjeldet fra Krossbu til Turtagrø. Fra Fannaråken kan du evt. gå til Skogadalsbøen, og fra Skogadalsbøen kan du gå den direkte rute tilbage til Krossbu. Så får du en lille fin trekant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du starter turen på Krossbu, kan du ta Store Smørstabbtind først. Deretter Fannaråken fra Turtagrø, den er uten bre. Fra Fannaråken kan du gå til Skogadalsbøen, og overnatte der. Deretter går du til Leirvassbu, og kan gå Kyrkja .
Vi tok buss til Turtagrø fra Lom ( og regner med at den passerte Krossbu også ). Fra Leirvassbu haiket vi ut til veien, og haiket også derfra ned til Lom hvor bilen sto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.