Gå til innhold
  • Bli medlem

Coleman


runegutt123

Jeg har prøvd en Coleman bensinprimus  

50 stemmer

  1. 1. Jeg har prøvd en Coleman bensinprimus

    • Ja
      20
    • Nei
      32


Anbefalte innlegg

Hvor mange er det egentlig som kjenner til Coleman sine bensinprimusser?

Jeg skjønner ikke hvorfor ikke disse små, lette primussene finnes i nær sagt hvert hjem her i landet. Ikke finnes det et ordentlig distributørnett heller.

Så spørsmålet er: Hvem av dere har prøvd en Coleman, hvilken, og hva synes dere?

post-1426-133474434156_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du!

Jeg kjøpte en av deg i våres, har brukt ca 5 liter med bensin på denne for å bli kjent med den, den funker skikkelig bra, gleder meg til vinteren.

Skal jeg klage på noe så er påfylingshullet litt lite må få meg en biteliten trakt.

Coolman tror den heter 400 den minste.

Hilsen Atle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo en trangia flaske som jeg brukte til rødsprit denne har tut med stenge mekkanisme.

Den hadde jeg helt glemt.

Skal stupe ned i frilufts haugen å leite he he. Ellers blir det en tur på Esso.

Atle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Kjøpte min 533 gjennom ebay og fikk den tilsendt fra Canada. Det fulgte med en coleman trakt med filter,lufting og som viser når tanken er full.

Har prøvd den med miljøbensin fra statoil og skal prøve tennveske også.

Alt virker supert syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker 550 på bensin!

Det er nok det den egentlig er laget for, og da er den "best".

For de som skal ha bensinprimus så anbefaler jeg denne!

Jeg fraråder parafingeneratoren, dette oppfatter jeg som en dårlig markedstilpassing til et sykt krav om multifuel.

Multifuel blir alltid kompromiss, og blir i beste fall som å samenligne skiftenøkkel med fastnøkkel.

funker som regel brukbart, og du klarer deg med en.

På den annen side må du ha flere drivstofftyper, bensin er jo tilgjengelig over alt, og en tank eller 3 på blyfri kan du rense opp igjen med forgasserrens.

dsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å bli fornøyd nå med min coleman 400. Det ser ut til at man bør la den brenne litt hver gang man slår den på, og ikke bare tenne den for å slukke den - dvs man må la den bli skikkelig varm før man slår den av. Jeg synes den virker trygg og grei. Da jeg endelig følte at jeg hadde fått teket på den etter litt startproblemer med en pumpe som ikke var smurt, begynte den å oppføre seg merkelig....heldigvis bare fordi den var tom for bensin!

Ett eller annet sted sa du (runegutt) at du ikke ville ha tatt med deg en av disse på en pol-ekspedisjon. Hvorfor sa/skrev du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.