Gå til innhold
  • Bli medlem

Kan jeg få tak i teltstang til Nanok?


Jon B

Anbefalte innlegg

Jeg har et Nanok Arbor 2 telt og knakk en teltstang her om dagen. Prøver å finne produsenten, men ser ut som den ikke finnes mer? Har også forsøkt å bytte ut den knekte delen, men fant ikke noen som passa. Evt må jeg bytte hele stanga, men den må ha rett bue da... Noen som vet hvor jeg kan finne teltstang til Nanok? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Teltet er ute av produksjon for noen år siden så alternativet er FINN,hele teltet, eller bare stang om du er heldig, eller en hvilken som helst teltstang som er lang nok.

Jeg har noen telt fra Nanok (ikke Arbor) og alle mine har alustenger og de tres inn i en lukket stangholder på ene siden og settes i en stangkopp på den andre siden. Dette er en løsning veldig mange produsenter bruker så mål hele stanga til teltet ditt og kjøp en hvilken som helst stang. Jeg vil tro det er det enkleste.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål også diameter og kjøp stang som er lang nok.. OVerskytende kappes med baufil etter du har tatt ut endeplugg og strikk. Strekk ut ytterste ledd og fest sikkerhetsnål i strikken mellom ytterste og neste så denne ikke forsvinner ned i de andre stengene og blir vanskelig å få tilbake. Kapp og få strikk til plugg og fjern så sikkerhetsnåla.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, rayun skrev:

Mål også diameter og kjøp stang som er lang nok.. OVerskytende kappes med baufil etter du har tatt ut endeplugg og strikk. Strekk ut ytterste ledd og fest sikkerhetsnål i strikken mellom ytterste og neste så denne ikke forsvinner ned i de andre stengene og blir vanskelig å få tilbake. Kapp og få strikk til plugg og fjern så sikkerhetsnåla.

Som å høre meg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint å slippe strikken også. Da deler du bare opp i leddene, og dytter strikken videre gjennom. Kanskje greit å sjekke at strikkene er gode, siden teltet er noen år gammel?
Nye strikker skal være ca 80% av stanglengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.