Gå til innhold
  • Bli medlem

Materiale til reparasjon av Packraft


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Er det noen av dere som vet hvor man kan bestille ekstra nylonmaterialle for å fikse packraften?
Trenger noen ekstra lapper med 820D for å reparere bunnen, men synes de lappene man får kjøpt hos de norske nettsidene er så små og så dyre. Ser for meg å bestille kanskje en meter fra kina, men er redd for å bomme på materialtype.

 

Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 24.6.2019 den 10.00, Lavvosolberg skrev:

Hei,

 

Er det noen av dere som vet hvor man kan bestille ekstra nylonmaterialle for å fikse packraften?
Trenger noen ekstra lapper med 820D for å reparere bunnen, men synes de lappene man får kjøpt hos de norske nettsidene er så små og så dyre. Ser for meg å bestille kanskje en meter fra kina, men er redd for å bomme på materialtype.

 

Øyvind

Hei Øyvind,

Nå skjønner jeg at du trolig ikke har kjøpt packraft hos oss (Packraft Norge), men vi har stort sett noen meter materiale i ulike farger liggende sånn at vi raskt kan hjelpe kunder som har vært skikkelig uheldige. Vår policy er at vi gir vekk det nødvendige materialet til reparasjon dersom kunden ønsker å foreta reparasjon selv. Kanskje forhandleren du har kjøpt av tilbyr samme service? Verdt å sjekke ihvertfall, så sparer du kanskje noen kroner.

Om du av en eller annen grunn ikke skulle få hjelp av forhandleren kan du bestille her: https://www.extremtextil.de/en/nylon-tpu-coated-both-sides-650g-sqm-heatsealable.html

Extremtextil er kanskje ikke like billig som fra Kina, men du vet hva du får. 

Lurer forøvrig litt på hvorfor du egentlig vil ha 840 denier materiale. Vekt spiller kanskje ikke noen rolle for deg? :) 

 

Mvh

Magnus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg litt på denne i stedet for å lage egen tråd for noe så lite. Da jeg kjøpte min fulgte det med et par lapper i fall den må ha førstehjelp en eller annen gang, men fant ingenting noe sted om hva slags lim som i tilfelle skal brukes? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.7.2019 den 22.23, Fomle skrev:

Henger meg litt på denne i stedet for å lage egen tråd for noe så lite. Da jeg kjøpte min fulgte det med et par lapper i fall den må ha førstehjelp en eller annen gang, men fant ingenting noe sted om hva slags lim som i tilfelle skal brukes? 

Bruk Polymarin 2-komponent pvc lim til å feste lapper, ekstra festepunkter, finner osv. Aquasure/Aquaseal trenger luft for å herde, så du vil ikke få et like godt bånd under midten av lappen. 

Derimot er Aquasure/aquaseal helt utmerket for å tette små "nålehull" og for å fylle på "riper" i coatingen (vedlikehold). Bare husk å bruke så lite som mulig, og putt tuben i en plastpose i fryseren etter bruk. Så holder den seg til neste gang 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.