Gå til innhold
  • Bli medlem

Mulige teltplasser Oslo-Norefjell?


gramjeger

Anbefalte innlegg

I sommer skal kona og jeg gå fra Oslo til Norefjell. Mesteparten av løypa er klar, men for ikke å låse seg for mye til hvor lange dagsetappene skal være ønsker jeg å kartlegge mulige områder for å slå opp telt langs ruta.

I den sammenheng lurer jeg på om noen har forslag til steder det er mulighet til å sette opp telt i nordennen av Steinsfjorden, plan A er Damtjern (nordre) som camp dag 2, men skulle vi ønske å gå litt til vil nordenden av Steinsfjorden være max avstand. Problemet er jo at det er hus over alt, så å finne et utmark 100m fra folk blir litt vanskelig, over tunellen ved Sandviken? Jeg vet jo at @Memento mori er godt kjent i dette området, har du noen tips?

Mye av den samme problematikken gjelder i og for seg i Noresund også, jeg ser jo en fin grønn plen på Norefjell Golfklupp ;-) Plan A er Krødern Camping, men kjenner noen til et sted en kan slå opp et telt før stigningen opp mot Norefjell hadde det vært bra med et tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 timer siden, gramjeger skrev:

Jeg vet jo at @Memento mori er godt kjent i dette området, har du noen tips?

938A4ACF-D292-400C-BFEC-841F83D1485B.thumb.jpeg.3ecbd7c467216bb694a7f730c44ea6d4.jpeg

Det er nettopp åpnet en DNT stue i Åsa. Hadde nok tatt den. Men det går til nød å ta å ligge på Åsatangen også. Men er usikker på om det er lov til å campe der. Ellers går det å finne en plass langs kjerratstien, hvis teltet er lite, og før bebyggelsen. Fra Åsa og mot Holleia er det ikke så mye valg, men har dere med dere vannet, og bare skal sove går jo det meste. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friluftshuset Åsa er absolutt et alternativ, plasseringen er i alle fall ganske perfekt for camp 2. Planen er bare å sove og gå videre, men jeg har ikke like lite telt som deg @Memento mori, vi er jo også 2 så det er ikke like lett å hjemmevekk teltet ;-)

På helgeturer kan jeg gjerne ha dagsetapper på 3+ mil (4 mil i nødsfall), men på ukesturer ønsker jeg å ligge et sted mellom 2 og 3 mil om dagen. Forholdet mellom vei å sti spiller selvfølgelig også en rolle, men tid til restitusjon er også viktig. Så jeg TROR det er bedre med to dager på 2.5 mil enn en på 2.3 mil og en på 2.7 mil.

Uansett så tror jeg at fasiten kommer litt mer av seg selv der ute, og da er det jo greit å ha flere alternative overnattingsplasser å velge mellom som man har sett seg ut på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.