Gå til innhold
  • Bli medlem

Nalgene flaske med plastsmak


fjellkaren

Anbefalte innlegg

Hei,

har en Nalgene flaske som setter kraftig plastsmak på vannet. Har aldri brukt annet enn reint vann i den, men prøvde med eddik for å forsøke å fjerne plastlukta uten hell. Noen som har hatt samme problemet og/eller har tips til hvordan få plastsmaken bort? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

putt oppi en god spiseskje bakepulver, fyll helt opp med vann, putt på lokk (IKKE rist), og la stå et døgn. Skyll deretter godt ut, og se om det hjelper.
Evt. kan du også forsøke å helle oppi kokende vann og la den stå en stund.  

Endret av KS10
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg hadde drukket mer av den flaska. Om det er noe feil med kjemien i den, så bør den vel kun brukes til tisseflaske fremover 🙈 

Siden du ikke merker smak på den andre flaska, så er det ikke du som er overfølsom heller.  Da er det noe feil på flaska. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gittiamo skrev:

Jeg tror ikke jeg hadde drukket mer av den flaska. Om det er noe feil med kjemien i den, så bør den vel kun brukes til tisseflaske fremover 🙈 

Siden du ikke merker smak på den andre flaska, så er det ikke du som er overfølsom heller.  Da er det noe feil på flaska. 

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to Nalgene-flasker av samme type som deg. Og vann i de smaker og lukter bittelitt plast begge to; mye mindre enn andre plastflasker dog. 

Sannsynligvis helt ufarlig. Mottar sikkert mye mindre plast slik enn en svett treningsøkt ikledd nylon/plast-treningstøy. 

Endret av RoyN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.