Gå til innhold
  • Bli medlem

Sikringsbuer og anneks - fasiliteter?


awesomevicc

Anbefalte innlegg

Annonse

Det er litt varierende opplegg fra hytte til hytte, mange av de med egne hunderom/anneks hvor hund er tillatt har helt vanlige DNT senger med dyner og puter og eget hundebur på rommet. Andre har hundebur plassert i uthus etc. og kaller det tilrettelagt for hund. Vil tro at de fleste sikringsbuer/anneks er utstyrt med i alle fall soveplasser men kan hende du må inn i hytta for kjøkken og slikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Heriks skrev:

Det er litt varierende opplegg fra hytte til hytte, mange av de med egne hunderom/anneks hvor hund er tillatt har helt vanlige DNT senger med dyner og puter og eget hundebur på rommet. Andre har hundebur plassert i uthus etc. og kaller det tilrettelagt for hund. Vil tro at de fleste sikringsbuer/anneks er utstyrt med i alle fall soveplasser men kan hende du må inn i hytta for kjøkken og slikt. 

Takk for svar!

Kjenner det er litt uaktuelt for både meg å bikkja å ha den i et bur en annen plass enn der jeg sover :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, awesomevicc skrev:

Takk for svar!
Kjenner det er litt uaktuelt for både meg å bikkja å ha den i et bur en annen plass enn der jeg sover :P

Ja, jeg har det på samme måte, har ikke hatt med hundene til DNT hytter men syntes fortsatt litt synd på henne som tilbrakte natta på en madrass ved siden av utedoene på ei hytte på Hardangervidda :D Men noen av dem er riktig bra altså, så det er verdt å undersøke nærmere. Vet at på Gjendebu og Memurubu var det i alle fall mulig å ha med hund i eget rom, Dusehesten hadde eget hunderom med senger og hundebur på rommet, Øyungshytta har eget rom (fint rom inne i hytta) for hunder men uten senger i. På Trollheimshytta fikk man ha med hund i eget rom, så det finnes muligheter man bør bare ha avklart på forhånd så man ikke kommer dit og "tilpasset for hund" er noe helt annet enn det man tror.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Heriks skrev:

Ja, jeg har det på samme måte, har ikke hatt med hundene til DNT hytter men syntes fortsatt litt synd på henne som tilbrakte natta på en madrass ved siden av utedoene på ei hytte på Hardangervidda :D Men noen av dem er riktig bra altså, så det er verdt å undersøke nærmere. Vet at på Gjendebu og Memurubu var det i alle fall mulig å ha med hund i eget rom, Dusehesten hadde eget hunderom med senger og hundebur på rommet, Øyungshytta har eget rom (fint rom inne i hytta) for hunder men uten senger i. På Trollheimshytta fikk man ha med hund i eget rom, så det finnes muligheter man bør bare ha avklart på forhånd så man ikke kommer dit og "tilpasset for hund" er noe helt annet enn det man tror.   

Ja, får google og undersøke aktuelle hytter! Takk for svar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er avhengig av den enkelte Turistforening hvordan de løser "problemet" med hund på hyttene. (Ikke et DNT spørsmål....) I STF forsøker foreningen å lage hunderom på hyttene. Eget rom, noen ganger med utstyr som en egen hytta (protokoll og safe og kjøkken), men alltid med dyner og puter i sengene.

Det er med andre ord forskjell, selv innenfor samme forening.

Det er i ALLE hytter forbud mot å ha hund inne andre soverom og stuer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.