Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiskekort for Stordal Kommune?


Kimball

Anbefalte innlegg

Har tenkt meg på en overnatting ved ett vann i Stordal kommune i møre og romsdal og såklart vil jeg fiske etter ørret :)

Finner rett og slett ikke noe om kjøp av fiskekort på nettet, kun for laks.

Innbiller meg at det er en butikk som selger fiskekort, men den vil jo såklart være stengt i morra når jeg har tenkt meg oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snippet fra nettet:

Sitat

Fjellfiske.

Aurevatn er det mange av i Stordal kommune. På Dyrkorn kan du kjøyre heilt til vannkanten, ved Dyrkornsetra. Andre stader i kommunen får du fine fjellturar før du kjem opp til fjellvatna. Mange stader er fisketuren langs elva opp til vatnet ein like god opplevelse som sjølve fisket på vatnet. Langseterområdet peiker seg ut som det kanskje mest attraktive området, med sine mange fjellvatn og sine varierte moglegheiter for fjellturar med fiske. Men også Seljebotnen, Jasvollbotnen, Fjelladalen og fjellområda på vestsida av fjorden har gode moglegheiter til turar og spesielt med anledning til aurefiske.

Sitat

I dei mange fjellvatna og småelvane kan du få fine fangstar av aure. Isfiske er tingen for mange og både Lillevatnet og Storvatnet er eit ynda mål også i ein slik samanheng.

Mulig du finner noe her:
http://www.stordalsportalen.no/index.php/tema/naeringsliv/landbruk/fiske

Eksempel:

Sitat

Nakken StigAdresse
6250 Stordal
Telefon
70278385
Sal av fiskekort på Stølane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anders Eriksen skrev:

Da er det fritt frem👍 Kan jo være at det står en postkase med mulighet for betaling der du parkere. Mer spent på hvor du skal og hvor det er isfritt?

Drar til Litlevatnet for camp og når teltet er satt opp tusler jeg og bikkja opp til enten ytste brynebottsvatnet eller brynbottsvatnet for å sjekke forholda :)

Lavterskel tur kun for å være ute :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, HannKatta skrev:

Fant denne.http://www.stordalsportalen.no/index.php/stordal/stordalsferien/friluftsliv_fjelltur_og_oerretfiske Her er det link til en side der du kan? bestille via nett, men ser ut som det ikke finnes noe kort på ørret i det området.

Også en sms du kan sende, men om det funker siden det er samme internettsiden som har nettbestilling gjenstår og se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

På 9.6.2019 den 20.07, Anders Eriksen skrev:

Mer spent på hvor du skal og hvor det er isfritt?

Isfritt var det, men kom meg ikke nærmere enn 536m fra Litlevatnet, dumme meg tenkte ikke på Vannføringa nå tidlig i juni. Elvekryssing var etter min mening litt for risky.

rivercrossing.thumb.jpg.7a1ee8adf881b8a36a770f2d39e1368a.jpgDer ser du hvor stien går, elva var stri den gitt.

Endret av Kimball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.