Gå til innhold
  • Bli medlem

Vettafjellet (Sunndal)


meisal

Anbefalte innlegg

Fredag kjørte jeg direkte fra jobb i Oslo, til Sunndalsøra (ca. 48 mil). Deretter opp til Viklandet.
Fant en liten avstikker der jeg parkerte bilen. Grått og vått, valgte derfor å overnattet i bilen.

Lørdag morgen var det sol og perfekt turvær.

10-compressor.thumb.jpg.94be6b2237d41575827a139ef3c82d57.jpg

Det beste med å overnatte i bil, er at man slipper å bruke tid på å pakke sammen. Det er bare å kjøre. Kjøretur på 1 min til parkeringsplassen der stien starter.

1-compressor(2).thumb.jpg.4ef45f6a4bf7a5f406b4da3fea5492b4.jpg

Første del er gjennom skog, til man kommer til høyspentmastene. Dette er omtrent halvveis til toppen.

Gikk samme tur i fjor, og da jeg satte meg ned ved en mast var det like før jeg ga opp da jeg var veldig sliten. I år gikk det mye bedre.

2-compressor(2).thumb.jpg.297e147d2860b8cf81bc946008fe8145.jpg

I år brukte jeg faktisk 50 min mindre enn i fjor på vei opp. En betydelig forbedring som jeg er fornøyd med.

Synes dette er en super topp som gir veldig fin utsikt.

3-compressor(2).thumb.jpg.15f18c68b11e093e0e3cab8b3e293b78.jpg

9-compressor.thumb.jpg.eb4647cbb6954f0de4ab5248a7a5c318.jpg

Utsikt ned mot Øksendal:

8-compressor.thumb.jpg.4adccbc842e9250efffb4908fc61cd14.jpg

7-compressor.thumb.jpg.6ee76f3068080a1ba7a0f23ffa3a7c4b.jpg

Sunndalsøra:

5-compressor(1).thumb.jpg.f40d22c2bb46d549b8093de0c6a89eb7.jpg

I fjor fikk jeg forferdelig kneproblemer på vei ned, og brukte mange timer pga. store smerter. Denne gangen kjente jeg noe ubehag i ett kne på vei ned, men ved å gå litt saktere, ble ubehaget borte og kom meg ned uten problemer.

Møtte 3 personer på vei ned, ellers hadde jeg fjellet for meg selv. Noe som er perfekt for min del, som synes fjellturer er best alene.

Kjørte tilbake til der jeg hadde overnattet, og vasket meg i bekken og skiftet klær. Fikk også raskt avkjølt et par bokser med brus.

Tok en rask kjøretur til Øksendal for å se om det var noen fine plasser å fiske. Men fjære, mye tang og ingen god plass å stå, gjorde at jeg kjørte hjem til Oslo uten å fått fisket.

Utsikt mot Vettafjellet.

0-compressor.thumb.jpg.a7f30d4a020472783fd605f544a10ebb.jpg

 

Endret av meisal

Vis rapporten i Turkartet

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det ble langt og ikke minst dyr kjøretur (med drivstoff og bompenger) for en liten fjelltur. Hadde opprinnelig planlagt å fiske en del, overnatte 1-2 netter til, besøke besteforeldre, kanskje en topptur til. Men hodet var dessverre fullt med stress/tanker. Bestemte at det var like greit å bare avslutte turen og kjøre hjem. Da får man bruke fridagene på (kjedelig) oppussing av leilighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.