Gå til innhold
  • Bli medlem

Primus Litech 1,3l pot set m/ panne?


Joachim V

Anbefalte innlegg

Hei :)

Holder på med å finne en passe kjele ev to og panne og hadde sett meg ut dette i 1,3l. Ser ut til å være utgått fra Primus?

Har kjøpt den nye løsningen med 2 pot og plastlokk på salg. Men mangler da stekepanne helst en som passer å pakke sammen og uten håndtak til å bruke det løse med.  Har ikke tatt det i bruk i håp om å bytte i noe mer komplett. 

Eventuelt om noen vet om noen som fortsatt har disse settene med stekepanne?

Andre forslag til noe enkelt å lett på tur for en pers? ikke avanserte greier. Mest koke vann, grøt og steke fisk. 

Skal brukes med Omnifuel om det har noe å si? 

 

Endret av Joachim V
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med Primus LiTech Frying Pan (link FS: https://www.fjellsport.no/primus-litech-stekepanne-new.html?___store=fjellsport_no_nb&refSrc=370770&nosto=nosto-page-product1)

Stekepannen fra Primus har en diameter på 21,5 cm, og 1,3 liters kjelesettet du linket til ser ut til å ha en diameter på 17,8 cm. Det kan kanskje funke? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan den og det blir sikkert kos å steike noen feite ørreter i den. Gode tilbakemeldinger på den også.  Jeg bare begynner å slite med totalen på kjøkkenet mitt som nærmer seg en kg. Er ikke det mye for en pers?

Omnifuel m trekk og tenner 390g

1 stk 1,3l kjele med trekk, lokk og håndtak 300g

Primus stekepanne 267g

Burde jeg finne en lettere gassbrenner på sommeren?

Kan skrelle noen gram på trekk men det er jo grådig kjekt å slippe tenke så mye på pakking å bare hive det i sammen og oppi sekken med det. 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mja, jo, en kilo for turkjøkken er jo litt, men om du er fornøyd med brenneren, så behold den inntil videre, synes jeg. Kjøp og bruk de kjelene og pannen du tror vil funke som turkjøkken for deg, og test det ut på turer dette året. Blir inntrykket at det er for tungt, kan du kanskje vurdere å bytte brenneren til noe lettere.

Jeg har flere ganger begått den feilen at jeg i teorien vet svaret på om noe er for stort/tungt/annet - og investert i noe som viste seg ikke å fungere. Har derfor litt for ofte endt opp med å kjøpe likt eller liknende med det jeg satte pris på i utgangspunktet :-)

For å si det sånn: Noen ganger er litt for tungt helt perfekt :-)

  • Liker 1
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Rino Holt Larsen skrev:

Mja, jo, en kilo for turkjøkken er jo litt, men om du er fornøyd med brenneren, så behold den inntil videre, synes jeg. Kjøp og bruk de kjelene og pannen du tror vil funke som turkjøkken for deg, og test det ut på turer dette året. Blir inntrykket at det er for tungt, kan du kanskje vurdere å bytte brenneren til noe lettere.

Jeg har flere ganger begått den feilen at jeg i teorien vet svaret på om noe er for stort/tungt/annet - og investert i noe som viste seg ikke å fungere. Har derfor litt for ofte endt opp med å kjøpe likt eller liknende med det jeg satte pris på i utgangspunktet :-)

For å si det sånn: Noen ganger er litt for tungt helt perfekt :-)

Hehe jo takk for gode poeng der. Og det blir jo nødvendigvis ikke noe tyngre her eller bare bedre. Jeg har hatt omnifuelen med kjele og kasserolle fra Europris.. 🙈 har forsåvidt fungert også har jeg jålet meg med litech kaffekjele. Blir definitivt bare en kjele nå. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.