Gå til innhold
  • Bli medlem

Vår påvirkning på naturen


Rismyhr

Anbefalte innlegg

Mulig denne allerede er delt her på forumet, https://www.nrk.no/telemark/nordmenn-bruker-15-milliarder-i-aret-pa-sportsutstyr-1.14575621

Dette er noe jeg mener det er viktig at vi tar innover oss, spesielt vi som bruker naturen aktivt og som kanskje er med på å inspirere og motivere andre. Jeg har, over flere år, sett hvordan tråder her på forumet i økende grad handler om utstyr og kjøp av dette. Tråder som "Hva har du kjøpt nå?" er noen av de mest aktive trådene og det postes stadig nye innlegg om kjøp av utstyr.

Jeg sier ikke at dette er feil, selv har jeg også gått til innkjøp av forskjellig utstyr opp gjennom årene. Men mer og mer har vært brukt utstyr, noe jeg ser flere og flere har blitt flinkere på. Det er også viktig å vurdere om man faktisk trenger det nye teltet eller den nye soveposen, vil det gjøre turen bedre eller opplevelsen større. Trenger vi virkelig 3 brennere, 4 telt og x-antall soveposer?

Fokuset på utstyr overskygger iblant hva det å tilbringe tid i naturen faktisk handler om. Jeg mener vi har et stort ansvar her på forumet. All aktivitet vi til enhver foretar oss vil alltid ha en viss påvirkning på omgivelsene våres, men økt bevissthet rundt utstyr og hvordan vi forflytter oss tror jeg er viktig. 

Jeg ønsker ikke å rette en pekefinger eller moralisere, men heller oppfordre til økt bevissthet rundt dette. 

God tur! 🙂

 

Endret av Rismyhr
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.