Gå til innhold
  • Bli medlem

Sammenleggbare briller


rayun

Anbefalte innlegg

I et års tid har jeg vært på utkikk etter briller som tar liten plass i sekken eller bukselomma. Tanken er å ha de med som reservebriller på lengre turer og i bukselomma som eneste brille. Jeg er langsynt og trenger ikke briller til annet enn lesing, sjekk av kart, telefon, etc.

Optikere jeg har vært innom har ikke sammenleggbare briller i sortimentet, men fler har sagt de kan få lagt inn glass i innfatning til solbrille. Det vil dog koste + at de blir relativt store. (Jeg har sammenleggbare solbriller fra RayBan fra før)

Er jeg innom en butikk og ser at de selger briller må jeg bortom å sjekke om de har små briller med tilhørende etui.

Og her om dagen hadde jeg flaks, for på leting etter en liten plassbesparende solkrem til årets sykkeltur fikk jeg se disse sammenleggbare brillene.IMG_1296.thumb.JPG.0fa4f7471b4bfd4d627ebd3e7283ab19.JPG

På stativet innerst i lokalet hang briller i diverse styrker. Ikke helt i min styrke, men nært nok. 

Etuiet er passe stivt til å gi grei beskyttelse for brillene og det har en strikk på ene halvdelen som gjør at du kan feste etuiet i belte eller på sekkereima.

Ikke tar det mye plass heller. 

IMG_1295.thumb.JPG.8822b35e264d9db99d56109eeda39e79.JPG

Til høyre Titanbriller i etui, vekt 84g og til venstre reservebriller i etui, vekt 40g.  

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags butikk kjøpte du disse? 

Husker jeg solgte en del sammenleggbare ferdigbriller da jeg jobba i bransjen, men finner lite av det nå. Har et par skikkelig billige briller i lokket på sekken nå tilfelle jeg må ha på briller. Det er ingen fare om de knekker, men de tåler veldig lite også. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror butikken heter TGR og jeg kjøpte de på Metrosenteret på Lørenskog. Tror TGR også er på Strømmen storsenter om jeg ikke husker helt feil.

Jeg synes de er såpass kjekke at jeg skal kjøpe et par stykker til mens de fortsatt er å få tak i. Betalte litt mer enn jeg gjorde for en kopp kaffe på kafeteria´n. Det vil si 50 kroner blank.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har sett små lette briller andre steder også, og det kan hende det var på Normal. Men som du sier er de jo ikke sammenleggbare. Dette, om det nå var TGR er det eneste stedet jeg har funnet dem og jeg har vært på leit et år nå. 

Det er slett ikke sikkert de har så lang levetid, men de skal jo ikke være på nesa hele tiden. Med kun sporadisk bruk håper jeg de holder en stund i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Bjørn J skrev:

Men hvorfor importere mer når vi har? Vi trenger jo egentlig ikke å be om mer trafikk enn det vi egentlig har. Det er ved slike småting man glemmer å tenke konsekvens. Det er jo så smått og billig. 

Jeg tar meg i dette selv veldig ofte  men ikke oftere enn jeg gjør slike kjøp 🤦🏼‍♀️ Men alle disse små tingene akkumuleres til en stor forskjell for miljøet  

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutes ago, Gittiamo said:

Men hvorfor importere mer når vi har? Vi trenger jo egentlig ikke å be om mer trafikk enn det vi egentlig har. Det er ved slike småting man glemmer å tenke konsekvens. Det er jo så smått og billig. 

Jeg tar meg i dette selv veldig ofte  men ikke oftere enn jeg gjør slike kjøp 🤦🏼‍♀️ Men alle disse små tingene akkumuleres til en stor forskjell for miljøet  

 

Joda, men de samme brillene vi kjøper i butikken i Norge, kommer sikkert fra samme fabrikk i Kina, og for alt jeg vet fraktes de i samme container på samme skip....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bjørn J skrev:

Joda, men de samme brillene vi kjøper i butikken i Norge, kommer sikkert fra samme fabrikk i Kina, og for alt jeg vet fraktes de i samme container på samme skip....

De så egentlig dønn like ut, både brillen og etuiet på nettbildet og de jeg kjøpte i butikk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada vet jo at de lages nok på samme sted. Men jeg har lenge vært storforbruker av små duppeditter av billigste slag, som alt for lett blir byttet ut. Og alt krever ressurser for å produseres og fraktes. Så jeg prøver å bli flinkere til å spørre meg selv om jeg virkelig trenger. 

Men briller må man jo også ha 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Sikkert solide briller og etuiet ser veldig kraftig og fint ut, men 209- + eventuelt frakt, hhm.

Brillene i første post kostet 50,- i 2019, brukes et par tre ganger i uka og er (nesten) like fine den dag i dag. Litt mer slark, men forbausende lite etter såpass mye bruk. 

Vist noen fortsatt er på jakt etter brettebriller til tur og tøys har jeg ikke problem med å anbefale dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogens Stønn skrev (1 time siden):

Jeg har lurt litt på disse, men de er relativt dyre. Fungerer de rimelig greit når man bruker de en hel dag ute på tur, eller er det mye slark og sleng?

;-)

 Brillene (RayBan) ble overlatt til kona for noen år siden og de er jevnlig i bruk. Dvs når det er brillene som brukes brukes de så lenge solbriller er påkrevd, enten det er en dag, eller fler dager. Ingen synlige tegn til slark nei. Men de ligger ikke å slenger og oppbevares i etuiet når de ikke er i bruk. Nå er disse brillene noen år gamle, men om dagens briller har samme kvalitet er det ingen fare å kjøpe, men ja, dyre er dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.