Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til teltplasser Øvre/Nedre Eiker?


Tittei

Anbefalte innlegg

Noen som vet om fine steder og campe med telt i Øvre Eiker og da gjerne på Ormåsen?

Akkurat denne gang er kravende som følger:

- Må være nær bilen da vi har med oss mye stæsj denne gang

- Nær vann eller fjell

- Ønske er sterkt om det også er mulig å tenne bål der

- Mulighet for å telte, evt også henge i køye

Jeg har sett meg ut Junger på Ormåsen og tenkte kjøre dit i morgen. Noen med erfaring? Andre steder i Øvre og Nedre eiker er veødig aktuelt også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du vært ved Røkebergtjerna? Det tror jeg krysser av det meste på lista di. Det var riktignok i Desember og et par år siden jeg var der, men riktig fint. Vi hadde med både telt og hengekøyer og vi ble kjørt mer eller mindre helt opp den gangen. 

15731919_10157950641330317_1257675643183529947_o.jpg   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Røkkeberg nå i stad, men fant egentlig ikke noe steder som var 150m fra hyttene (er ikke de et krav om jeg forstår reglene rett?) Vi kjørte helt opp til en stor parkeringsplass og gikk et godt stykke innover bare for å se oss om. 

Endret av Tittei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, friluftsloven sier vel 150 meters avstand fra bebodd hus eller hytte, så kan vel hende det er litt større sannsynlighet for at det er folk man kan forstyrre på hyttene der oppe nå enn i Desember (vi møtte ikke en sjel). Er ikke kjent der så kan ikke anbefale noen mer konkret plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Du kan prøve Kroktjern og vannene rundt der. Er vei helt inn hvis du følger Sirikjerkeveien. Var i området i helga og virker som det er bra rasteplasser ved vannene som er ganske nærme veien. Ser ut som du kan kjøre Saasenveien fra vestfossen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.